شناسهٔ خبر: 28932413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر کشور:

شاهد ثبات و آرامش نسبی در بازار هستیم

در چهارمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، وزیر کشور بر استمرار رویکردهایی که بروز ثبات و آرامش نسبی در بازار را فراهم کرده است، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، چهارمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شامگاه دوشنبه(۳۰ مهر) به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور اعضای ستاد، در محل وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه ستاد، ضمن مرور برخی اقدامات مهم دستگاه‌ها در هفته اخیر از جمله؛ تسویه کل مطالبات کشاورزان گندم‌کار تا پایان وقت امروز(دوشنبه)، خدمات ارائه شده برای تأمین ارز موردنیاز زائرین اربعین و اقدامات در حال اجراء برای حذف مقررات اقتصادی معارض و رفع موانع رونق فضای کسب و کار، مهمترین اخبار و جریان‌های خبری هفته اخیر در حوزه اقتصادی مطرح و مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در چهارمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، همچنین برخی از کارگروه‌های ستاد، گزارش روند تشکیل جلسات و تدوین دستورالعمل نحوه فعالیت کارگروه‌ها ارائه شد.

وزیر کشور پس از ارائه این گزارش‌ها، بر نقش ویژه کارگروه‌ها در روند فعالیت ستاد تاکید و خواستار ارتقاء اقدامات کارگروه‌ها و گزارش مستمر این اقدامات برای تصمیم‌گیری در ستاد شد.

در این جلسه، همچنین روند اجرای مهمترین مصوبات جلسات قبل ستاد از سوی دستگاه‌های عضو بررسی و گزارش اعضای ستاد در این خصوص ارائه و مورد جمع‌بندی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در چهارمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، همچنین پیش‌نویس سیاست‌های اطلاع‌رسانی ستاد در ۱۵ بند ارائه شد و پس از بحث و بررسی و اصلاح، کلیات آن به تصویب رسید.

در این جلسه، همچنین برخی از مهمترین مصادیق عدم رعایت مصالح عمومی و منافع ملی در رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این موضوعات در وهله نخست در دبیرخانه ستاد با رویکرد ایجابی و اقناعی و از طریق گفت‌وگو با رسانه‌ها پیگیری و تذکر لازم داده شود و در موارد خاص بر اساس چارچوب اختیارات ستاد، از طریق کارگروه حقوقی و قضایی مورد رسیدگی و پیگیری قانونی در مراجع حقوقی و قضایی قرار گیرد.

در این جلسه وزیر کشور، ضمن تاکید بر اهمیت انعکاس واقعی روند عادی و جاری کشور در همه بخش‌ها و عرصه‌ها، بر ضرورت تحلیل و تبیین دقیق شرایط اقتصادی و همچنین جلب مشارکت مردم برای استمرار فضای آرام و پررونق کسب و کار و مقابله با جریان‌سازی‌های مخرب رسانه‌های معاند، تاکید کرد.

رحمانی فضلی رئیس ستاد اطلاع‌رسانی وتبلیغات اقتصادی کشور در پایان این جلسه از برگزاری نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه، مدیران رسانه‌ها و فعالان احزاب و تشکل‌های سیاسی در آینده نزدیک برای تبیین سیاست‌ها و روند فعالیت‌های ستاد خبر داد.

نظر شما