شناسهٔ خبر: 28932207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

پاسخگویی مبلغان به شبهات نیازمند به روز کردن اطلاعات علمی است

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه شبکه های مجازی و ماهواره ای به صورت شبانه روزی علیه دین و انقلاب تبلیغ می کنند، گفت: روحانیت نیز باید با به روز کردن اطلاعات علمی خود در جهت پاسخگویی به شبهات مطرح شده گام بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، دوشنبه شب در نشست جامعه روحانیت شهرستان قائمشهر، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی از این اجتماع عظیم به عنوان یک حرکت جهانی در معرفی اسلام ناب به جهانیان یاد کرد.

وی با بیان اینکه اجتماع میلیونی اربعین حسینی اثبات حقانیت نهضت حسینی در برابر دیدگان جهانیان است، افزود: امروز همه دنیا از این حضور خودجوش و عظیم حسینی مبهوت هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران به سانسور رسانه ای مراسم عظیم اربعین حسینی در شبکه های ماهواره ای و رسانه های خارجی اشاره کرد و آن را نشان از پیروزی اسلام ناب بر خدعه ها و توطئه های دشمنان دانست.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه امت اسلامی با خلق چنین حماسه عظیم و ماندگاری امروز جایگاه خود را در جامعه جهانی پیدا کرده است، تصریح کرد: این حضور با شور و شعور حسینی پیام روشنی به معاندان و مخالفان اسلام ناب و اهل بیت(ع) است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت امروز روحانیت در دفاع از دین و اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: روحانیت باید همانند گذشته با حضور خود در متن جامعه در جهت تقویت مبانی دینی و فرهنگی گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به در پیش بودن چهلمین سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن در دهه چهارم این انقلاب الهی تلاش می کند تا انقلاب اسلامی را ناکارآمد و عامل عقب ماندگی ملت ایران جلوه دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه نقش روحانیت در خنثی کردن این توطئه دشمن بسیار حساس و محوری است، تصریح کرد: روحانیت به دلیل نفوذ فکری و کلامی که در میان مردم دارد مهم ترین نقش را در تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایفا می کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه شبکه های مجازی و ماهواره ای به صورت شبانه روزی علیه دین و انقلاب تبلیغ می کنند، بیان داشت: روحانیت نیز باید با به روز کردن اطلاعات علمی خود در جهت پاسخگویی به شبهات مطرح شده گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران از فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت مهم در جهت تبلیغ معارف دینی و فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: باید در کنار شیوه های سنتی تبلیغ از ابزارهای روز نیز در جهت تحقق رسالت تبلیغی خود بهره گیریم.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه امروز در عرصه تبلیغ نیازمند بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جامعه روحانیت هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبودهای موجود در خصوص اعزام مبلغ باید از ظرفیت طلاب و روحانیان بومی نیز در جهت تحقق رسالت های تبلیغی بیشتر بهره گرفته شود.   

 

نظر شما