شناسهٔ خبر: 28932151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رشت همچنان بدون شهردار/ خروج اعضا جلسه را از رسمیت انداخت

رشت- شصتمین جلسه شورای شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار این شهر با خروج تعدادی از اعضای شورا از رسمیت افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار این شهر در تالار شورای شهر با حضور همه اعضا برگزار شد. 

در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر رشت به برخی شایعات انتشار یافته پیرامون فضای شورا اشاره و اظهار کرد: مسائل نباید به گونه‌ای بیان شود که شهروندان رشتی احساس کنند که اعضای شورا به جای مدیریت شهری به دنبال منافع شخصی خود هستند.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه باید مباحث به صورت کارشناسانه مطرح و انعکاس یابد، افزود: رسانه‌ها نباید برداشت‌های شخصی خود را از اتفاقات دورن شورا انعکاس دهند. بیان غیرکاشناسانه و سلیقه‌ای مسایل سوءتفاهم‌هایی در سطح جامعه ایجاد می کند.

علوی به اعزام کاروان خادمان شهرداری رشت به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: این کاروان در ابتدای ورودی شهر کربلا مستقر شده و در آنجا نسبت به ارائه خدمت به زائران حسینی (ع) مشغول می شوند.

وی ضمن عذرخواهی از مردم شهر رشت به دلیل تأخیر دوباره در انتخاب شهردار این شهر، بیان‌کرد: اینگونه نیست که اگر شهردار انتخاب نشود کارها در مدیریت شهری معطل بماند.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر اجماع نظر اعضای شورا افزود: علیرغم تمام اختلاف نظرها و سلایق انتظار داریم که همه تلاش کنند تا وارد جوسازی‌ها و فضای تهمت و افترا نشویم که این به نفع مردم شهر رشت نیست.

مهاجرت معضل جدید شهر رشت

در ادامه این جلسه یکی نامزدهای تصدی شهرداری رشت با حضور در صحن شورای به بیان سوابق و برنامه خود پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار نفر در شهر رشت ساکن هستند که در روزهای تعطیل این آمار افزایش می یابد.

جمشید رسایی افزود: پیش بینی می شود با توجه به شرایط حاکم بر کشور موضوع مهاجرت از جمله مسائل مهم شهر رشت به واسطه افزایش حضور مهاجران در سال‌های آینده باشد.

رسائی بر لزوم مدیریت هزینه‌های شهرداری رشت تأکید کرد و گفت: ارتقای سلامت اجتماعی، ایجاد ساز و کارهایی به منظور کاهش تخلفات اداری، کاهش دعاوی حقوقی از جمله مواردی است که باید در شهرداری رشت به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت فرهنگی و هنری شهر رشت توسط مدیران شهری بهره‌گیری شود، بیان‌ کرد: تقویت جایگاه شهرداری در مناسبت‌های شهری موضوع مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

رسایی ضمن انتقاد از نبود فرهنگسرا در رشت، ادامه‌ داد: شهر رشت نسبت به شهرهای هم‌تراز خود در زمینه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی عقب مانده است.

وی با اشاره به افزایش ساخت و ساز در حواشی شهر رشت، تصریح کرد: راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری در محدوده‌های هدف رشت از اقداماتی است که می تواند در رفع برخی از مشکلات شهروندان تاثیرگذار باشد.

خروج تعدادی از اعضا، جلسه را از رسمیت انداخت

با توجه به پایان مهلت سرپرستی علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری رشت اعضا برای تعیین سرپرست رأی‌گیری کردند که با 10 رأی موافق بهارمست برای دور دوم نیز به عنوان سرپرست شهرداری این شهر باقی ماند.

پس از انجام رای گیری بهراد ذاکری یکی از اعضای شورای شهر رشت خواستار زمان ۱۰ دقیقه‌ای شور و مشورت پیرامون انتخاب شهردار رشت شد که بعد از پایان این زمان تعدادی از اعضای به صحن شورا بازنگشته و جلسه برای انتخاب شهردار از رسمیت افتاد.

این رفتار در شأن مردم رشت نیست

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با عذرخواهی از شهروندان به واسطه انجام آبستراکسیون و از رسمیت انداختن جلسه انتخاب شهردار رشت از سوی بعضی از اعضا، اظهار کرد: باید آرامش حاکم بر فضا را حفظ کنیم.

اسماعیل حاجی‌پور افزود: مردم رشت متمدن و با فرهنگ هستند و چنین رفتارهایی در شان این مردم نیست.

نظر شما