شناسهٔ خبر: 28931954 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رقابت‌های کشتی قهرمانی ۲۰۱۸ جهان در مجارستان برای ایران تمام شد؛

سومین برنز توسط کریمی؛ پایان کارنامه ضعیف شاگردان خادم در بوداپست/کابوس باختن درثانیه‌های آخر

شاگردان رسول خادم با افت شدید در رقابت های کشتی آزاد 2018 جهان، یکی از بدترین نتایج تاریخ را بر جای گذاشت و پس از 13سال حتی یک فینالیست نداشت؛ تیمی که ترکیب 10 کشتی گیر کامل راهی مجارستان شد و تنها با سه نشان برنز برگشت! اگر کشتی ایران، به اندازه کافی نفرات آماده در سطح مسابقات جهانی نداشت، بد نبود با ترکیب ناقص در بوداپست شرکت می کرد. رئیس همه کاره فدراسیون کشتی که خودش سرمربی و رئیس شورای فنی است، حالا یک تنه باید پاسخگو باشد.

صاحب‌خبر -

مسابقات کشتی آزاد 2018 قهرمانی جهان در بوداپست با سومین برنز که توسط علیرضا کریمی به دست آمد، برای تیم ملی کشورمان به پایان رسید تا کارنامه ای ضعیف برای شاگردان رسول خادم ثبت شود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در ادامه رقابت های قهرمانی جهان در مجارستان، امشب علیرضا کریمی در دیدار رده بندی وزن ۹۲کیلوگرم به مصاف داتو مارساگیشویلی از گرجستان رفت که در یک مبارزه برتر و یورش های پیاپی در وقت دوم با حساب ۱۲ بر یک حریف خود را شکست داد و صاحب نشان برنز جهان شد. این سومین مدال برنز و آخرین عنوان کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست بود و دیگر منتظر مدال دیگری نخواهیم بود.

کریمی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۵ در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۲ کیلوگرم برابر جی‌دن کاکس دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل این کشتی‌گیر پر قدرت آمریکایی باخت و او نیز از رسیدن به فینال بازماند. کریمی پیش از این در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را ۱۳ بر صفر برد، سپس برابر شریف شریف‌اف قهرمان المپیک لندن از آذربایجان با نتیجه قاطع ۷ بر صفر پیروز شد. وی در سومین مبارزه نیز ساکولوف از روسیه و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال اروپا را با نتیجه ۱۲ بر یک از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید؛ اما در این مرحله سرنوشت ساز مغلوب کاکس کشتی گیر تنومند آمریکا شد و به رده بندی رفت.

سومین برنز توسط کریمی؛ پایان کارنامه ضعیف شاگردان خادم در بوداپست/کابوس باختن درثانیه های آخر

برنز را با ویدئو چک از مشت اکبری درآوردند

عزت الله اکبری هم امشب در دیدار رده بندی وزن ۷۹ کیلوگرم به مصاف علی شعبان اف از بلاروس رفت که در یک کشتی پر افت و خیز ۸ بر ۸ شکست خورد و مدال برنز را از دست داد. اکبری در ثانیه پایانی این کشتی، شعبان اف را خاک کرد و داوران دو امتیاز دادند؛ اما مربیان بلاروس درخواست بازبینی فیلم دادند که داوران معتقد بودند چند صدم ثانیه پس از پایان کشتی اکبری حریفش را خاک کرده و دو امتیاز او برگردانده شد تا بازنده مسابقه شود و اکبری در نهایت در رده پنجم قرار گرفت.

اکبری دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۳ در بوداپست مجارستان روز گذشته نیز در نیمه نهایی و در حالی که تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر یک از جبرئیل حسن اف آذربایجانی پیش بود در خاک حریف نشست و در پایان با نتیجه۳ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. اکبری پیش از این در دور نخست برابر جانی بور از فرانسه با نتیجه ۱۰ بر ۲ به برتری رسید، سپس مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره ۲۰۱۴ جهان از ژاپن در حالی که تا ثانیه پایانی ۲ بر ۲ از حریف عقب بود، موفق به خاک کردن حریف شد و ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و در ادامه نیز  در یک نبرد حساس گریگور گریگوریان از ارمنستان را ۷ بر ۴ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

دو کابوس کشتی ایران در مجارستان؛ آمریکایی ها و ثانیه های پایانی

شاگردان رسول خادم با افت شدید در رقابت های 2018 یکی از بدترین نتایج تاریخ کشتی آزاد ایران را بر جای گذاشت؛ تیمی که با ترکیب کامل متشکل از 10 کشتی گیر راهی مجارستان شد و تنها با سه نشان برنز برخواهد گشت! اگر کشتی ایران، به اندازه کافی نفرات آماده در سطح مسابقات جهانی نداشت، بد نبود با ترکیب ناقص در بوداپست شرکت می کرد. رئیس همه کاره فدراسیون کشتی که خودش سرمربی و رئیس شورای فنی نیز محسوب می شود، حالا یک تنه سیبل انتقادات است.

مهمترین شکست کشتی ایران در بوداپست کدام بود؟

شاید به عنوان یک علاقه مند به کشتی تصور کنید باخت یزدانی مقابل حریف آماده آمریکایی یا شکست سنگین یخکشی با فنون سریالی و یا ناکامی تیم در همه اوزان در رسیدن به فینال، بزرگترین شکست کشتی ایران در این دوره باشد اما یقینا باخت بزرگ ورزش اول ایران در بوداپست بیرون سالن اسپورت هال رقم خورد، جایی که رسول خادم حتی در انتخابات فیلا هم شرکت نکرد و صندلی مهمش در هیأت رئیسه کشتی جهان را که به دشواری کسب کرده بود، دو دستی تقدیم رقبا نمود. حالا ایران هیچ مهره و نفوذی در سطح اول کشتی جهان ندارد! جالب اینکه  مسئولان ورزش ایران هم هنوز از اقدام خادم در کناره‌گیری از انتخابات دور جدید هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی بی‌اطلاع اند. انصرافی که دلیل اصلی اش، اختلاف رسول با وزیر ورزش و جوانان بود.

رسول خادم چند ماه قبل این تهدید خود را عملی و رسما از هیأت رئیسه کناره‌گیری کرد که این مهم باعث شد که ایران کرسی بسیار مهم عضویت در هیأت رئیسه این اتحادیه را از دست بدهد. ظاهرا این کناره گیری توسط مسئولان ورزش خیلی جدی گرفته نشده بود و تازه شروع به گله کرده اند. آیا خادم در بازگشت به ایران حاضر می شود در جلسه مشترک بررسی مقابل مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بنشیند؟

نتایج دیدارهای فینال و رده بندی چهار وزن دوم کشتی آزاد 2018

۵۷ کیلوگرم

فینال: زائور اوگویف (روسیه) ۴ – نوراسلام سانایف (قزاقستان) ۳

رده بندی:

سلیمان آتـلی (ترکیه) ۵ - توماس گیلمان (آمریکا) ۴

یوکی تاکاهاشی (ژاپن) ۵ – رینری اورتگا (کوبا) ۴

۶۵ کیلوگرم

فینال: تاکوتو اوتوگورو (ژاپن) ۱۶ - باجرانگ باجرانگ (هند) ۹

رده بندی:

الخاندرو والدس توبیر (کوبا) ۱۰ - سئونگ چول لی (کره جنوبی) ۰

احمد چاکایف (روسیه) ۹ – گئورگ بوکور (رومانی) ۴

۷۹ کیلوگرم

فینال: کایل دیک (آمریکا) ۲ – جبرئیل حسن اف (آذربایجان) ۰

رده بندی:

علی شعبانوف (بلاروس) ۸ برنده - عزت الله اکبری (ایران) ۸

احمد گاژی ماگومدوف (روسیه) ۱۰ - داویت خوتیشویلی (گرجستان) ۰

۹۲ کیلوگرم

فینال: جی دن کاکس (آمریکا) ۴ – ایوان یانکوسکی (بلاروس) ۱

رده بندی؛

علیرضا کریمی (ایران) ۱۲ – داتو مارساگیشویلی (گرجستان) ۱

آتسوشی ماتسوموتو (ژاپن) ۶ - تورتوگتوخ لوساندورج (مغولستان) ۵

 

نظر شما