شناسهٔ خبر: 28931868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تلاش برای پیشگیری و حل معضلات اجتماعی در شهرستان پردیس جزیره‌ای عمل نکنیم

بیش از 2 دهه تاکیدات مباحث ایرانی اسلامی را انجام ندادیم، به همین دلیل فرصت‌های زیادی از دست رفته و باید

صاحب‌خبر -

بیش از 2 دهه تاکیدات مباحث ایرانی اسلامی را انجام ندادیم، به همین دلیل فرصت‌های زیادی از دست رفته و باید تلاش‌هایمان را چند برابر کنیم.

به گزارش ایلنا، طیبه سیاوشی در نشست مسایل اجتماعی و فرهنگی شهرستان پردیس که با حضور فرماندار و روسای ادارات این شهرستان و مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور برگزار شده بود، ضمن سپاس‌گزاری از  دغدغه و نگرانی مسئولان این شهرستان در برپایی این نشست و ارائه گزارش‌های مرتبط در جلسه  گفت: همکاری سه دستگاه وزارت کشور، آموزش و پروش و وزارت رفاه اجتماعی بعنوان مهمترین دستگاه ها در این حوزه برای اجرای طرح‌های پیشگیری در جامعه محسوب می‌شوند.

وی به تشکیل سازمان امور اجتماعی که حدود یک‌سال است زیر نظر وزارت کشور تشکیل شده اشاره کرد و گفت: با تشکیل این سازمان دغدغه جزیره‌ای عمل کردن ارگان‌ها  که همه مسئولان به آن معترض بودند، حل خواهد شد.

سیاوشی به اجرای طرح نهاد در آموزش پرورش اشاره کرد و افزود: اجرای صحیح این طرح می‌تواند در سطح وسیعی به پیشگیری آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: اجرای این طرح و عملکرد سازمان امور اجتماعی می‌تواند در بحث پیشگیری‌ها کمک بزرگی برای جامعه باشد.

وی با اشاره به حضور مختارپور مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور در این جلسه گفت: تاکیدات ورود ما از زاویه نهاد کتابخانه‌ها به مقوله آسیب‌های اجتماعی صرفا به‌عنوان یک محل فیزیکی برای نگهداری کتاب و حضور کتابخوان نبوده بلکه تلاش کردیم آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خشونت در خانواده‌های ایرانی که کودکانشان بیشترین آسیب‌ها را می‌بینند دیده شود و امیدواریم شاهد حرکت‌های فرهنگی موثر و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان باشیم.

سیاوشی با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ  کتاب‌خوانی و ترویج کتابخانه‌ها و تاثیر آن در کاهش جرایم و انواع بزهکاری‌ها گفت: با توجه به آمار زنان و کودکان درگیر خشونت خانگی گسترش کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی می‌تواند به عنوان مامنی برای این افراد محسوب شود. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: متولی خاصی در این خصوص باید دیده می‌شد که نهاد کتابخانه‌ها مامنی چند ساعته برای دوری کودکان از این خشونت‌ها خواهد بود.

سیاوشی تصریح کرد: با تلاش دستگاه‌هایی از جمله قوه قضاییه و بهزیستی  به حوزه مهارت آموزی، مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج ورود می‌کنیم و از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس نامه‌ای برای توجه به تهیه کتب آموزشی در این خصوص صادر شده تا آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان را از سنین کم داشته باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار کرد: بیش از 2 دهه تاکیداتی که باید در حوزه مباحث ایرانی اسلامی می‌داشتیم را انجام ندادیم، به همین دلیل فرصت‌های زیادی از دست رفته و باید تلاش‌هایمان را چند برابر کنیم.

وی بیان داشت: برنامه‌های سال‌های آینده باید در راستای برنامه ششم توسعه و ماده هشت آن که در حوزه آسیب‌های اجتماعی است پیگیری شود و مشکلاتی که در این دو دهه کمتر دیده شده را بیشتر ببینیم.

گزارش: نسا زارع

انتهای پیام

نظر شما