شناسهٔ خبر: 28930918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اذعان وزیر انرژی عربستان به ناتوانی ریاض در جبران کاهش صادرات نفت ایران

وزیر انرژی عربستان اذعان کرد در صورت تحریم نفتی ایران، هیچ تضمینی برای جبران کاهش عرضه نفت و جلوگیری از افزایش بهای جهانی آن وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

اذعان وزیر انرژی عربستان به ناتوانی ریاض در جبران کاهش صادرات نفت ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان سعودی، در گفتگو با خبرگزاری روسی تاس، با اشاره به اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در آبان ماه، گفت هیچ تضمیمی وجود ندارد که با وضع تحریم‌های نفتی ایران بتوان از افزایش بهای جهانی طلای سیاه جلوگیری کرد.

خالد الفالح در این باره گفت: «نمی‌توانم (در این باره) تضمینی بدهم؛ زیرا، نمی‌توانم آنچه برای صادرکنندگان دیگر نفت روی خواهد را پیش‌بینی کنم.» وی ادامه داد: «کسی نمی‌داند پس از وضع تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران وضعیت صادرات نفت این کشور چگونه خواهد بود.»

وزیر انرژی عربستان سپس با بیان اینکه در کشورهایی مانند لیبی، نیجریه، مکزیک و ونزوئلا نیز احتمال کاهش صادرات نفت وجود دارد، تاکید کرد: «اگر روزانه 3 میلیون بشکه نفت از بازار کم شود، ما نمی‌توانیم آن را جبران کنیم.»

بیشتر بخوانید: عربستان تلویحا غربی‌ها را به افزایش بهای نفت به بیشتر از ۱۰۰ دلار تهدید کرد

خالد الفالح همچنین افزود عربستان سعودی به زودی سطح تولید نفت خود را از 10.7 میلیون بشکه در روز به 11 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد. وی در ادامه مدعی شد که ریاض ظرفیت افزایش تولید تا 12 میلیون بشکه در روز را دارد اما در عین حال اذعان کرد عربستان سعودی ذخایر محدودی دارد و در حال حاضر از بخش بزرگی از آن استفاده می‌کند.

این وزیر سعودی در ادامه گفت کشورهایی مانند برزیل، قزاقستان و آمریکا می‌توانند سال آینده میلادی به تأمین نفت مورد نیاز بازار جهانی کمک کنند، اما تحریم نفتی ایران به همراه کاهش عرضه کشورهای دیگر باعث خواهد شد عربستان همه ظرفیت‌های مازاد خود را مصرف کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما