شناسهٔ خبر: 28930795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

یک نماینده اصولگرا در گفت وگو با «تابناک»؛

دولت باید تیم همگرا، همصدا و با استراتژی مشخص داشته باشد/ روحانی تصمیم خوبی درباره وزارت کار گرفته است

پس از چند ماه بحث و گفت وگو بر سر تغییر تیم اقتصادی دولت، گویا رئیس جمهور، مجاب شده است، تغییراتی را در کابینه دوازدهم ایجاد کند؛ هرچند کلید تغییرات نهایتا از سوی مجلس زده شد و نمایندگان با استیضاح وزرای کار و اقتصاد دولت را مجبور به انجام برخی تغییرات کردند.

صاحب‌خبر -

دولت باید تیم همگرا، همصدا و با استراتژی مشخص داشته باشد/ روحانی تصمیم خوبی درباره وزارت کار گرفته استپس از چند ماه بحث و گفت وگو بر سر تغییر تیم اقتصادی دولت، گویا رئیس جمهور، مجاب شده است، تغییراتی را در کابینه دوازدهم ایجاد کند؛ هرچند کلید تغییرات نهایتا از سوی مجلس زده شد و نمایندگان با استیضاح وزرای کار و اقتصاد دولت را مجبور به انجام برخی تغییرات کردند.

به گزارش «تابناک»؛ با وجود این، خبرهای رسیده از درون کابینه، حاکی از این بود که تغییرات تنها مختص دو وزارتخانه نخواهد بود و به احتمال زیاد، برخی دیگر از اعضای کابینه نیز ناگزیرند از سمت های خود در وزارتخانه های مطبوعشان خداحافظی کنند.

تغییرات در وزارتخانه های دیگر در حد حرف و حدیث باقی مانده بود تا اینکه سرانجام در روزهای گذشته، روحانی با استعفای عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت و جانشینان وی را نیز به مجلس معرفی کرد.

اما در میان گزینه های معرفی شده برای چهار وزارتخانه بدون وزیر، یک نام آشنا نیز به چشم می خورد. گویا رئیس جمهور نمی خواهد به این زودی از رئیس ستاد انتخابات خود دل بکند، برای همین، این بار مأموریتی جدید در نظر گرفته و قرار است شریعتمداری از خیابان سمیه به خیابان آزادی نقل مکان کند.

در این باره باید گفت، مدت حضور محمد شریعتمداری در وزارت صنعت، یک رکورد تاریخی به شمار می آید، به گونه ای که وی با سیزده ماه حضور در صدر این وزارتخانه، کمترین مدت وزارت را از آن خود کرده است. آغاز مدیریت شریعتمداری که سابقه وزارت در دولت های اصلاحات و سازندگی را در پرونده خود دارد، با چالش هایی همراه شد؛ شروع بحران شدید اقتصادی و همزمانی با شروع به کار وزیر صنعت.

علاوه بر این، اشتباهات مدیریتی وزیر سابق، تخصیص برخی اعتبارات ارزی، نافرمانی خودروسازان و عواملی از این دست، باعث شد تا هجمه شدیدی به نحوه مدیریت وی در این وزارتخانه آغاز شود؛ هر چند وی هرگز به پای استیضاح در مجلس کشیده نشد، موضع استیضاح وزیر صنعت، یکی از گزینه های جدی پیش روی نمایندگان بود.

با این حال، سابقه موفق مدیریتی وی و ارتباط وی با صنعت و تجارت و همچنین همگرایی و همصدایی وی با استراتژی های دولت باعث شده است تا موقعیت دیگری برای استفاده از وی در کابینه داده شود؛ به نظر می رسد، از این روست که وی بار دیگر به عنوان گزینه وزارت به مجلس معرفی شده باشد.

البته این اعتماد تنها مختص دولت نیست و گویا معرفی وی به عنوان وزیر کار با استقبال نمایندگان مجلس نیز مواجه شده و بسیاری از نمایندگان وی را تنها گزینه برای تصدی این پست می دانند، چون علاوه بر نمایندگان فراکسیون امید، بسیاری از نمایندگان فراکسیون های دیگر و به ویژه فراکسیون های اصولگرایی، از معرفی وی برای وزارت کار و رفاه اجتماعی استقبال کرده اند.

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت وگو با تابناک درباره معرفی شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معرفی آقای شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به سوابق وی فردی مناسب و کاردانی است و به نظر بنده، بهترین تصمیمی است که از سوی آقای روحانی برای تصدی این وزارتخانه گرفته شده است.

وی افزود: آنچه در ماه های گذشته موجب التهابات در بازار، عدم حمایت تولید و مشکلات صادرات و واردات در کشور شد را نمی توان تنها مربوط به اقدامات یا تصمیمات یک شخص دانست، چون معتقدم مشکلات عمده‌ای که در عرصه اقتصادی وجود دارد به نبود هماهنگی و همگرایی در تیم اقتصادی دولت نیز ربط دارد.

نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: طبق سوابق آقای شریعتمداری معتقدم که وی می‌تواند گزینه خوبی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باشد. وی همچنین تصریح کرد: دولت باید تیم همگرا، همصدا و با استراتژی مشخص داشته باشد، زیرا یک تیم می‌تواند به کمک همدیگر مشکلات را رفع کرده و نقشه گروهی را ترسیم کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس بعد از بررسی برنامه ها و صحبت های آقای شریعتمداری به وی رأی اعتماد دهند.

وی در پایان یادآور شد: بنا به سوابق آقای شریعتمداری معتقدم او می‌تواند گزینه خوبی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باشد. امیدواریم نمایندگان مجلس پس از بررسی برنامه ها و صحبت های آقای شریعتمداری، به وی رأی اعتماد بدهند.

نظر شما