شناسهٔ خبر: 28930791 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش ایتالیا به قتل خاشقجی

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از رم، ایتالیا قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی را در استانبول محکوم کرد. 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2757246" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2259820/2757246?width=340&height=240"></script></div>

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در نشستی مطبوعاتی در رم گفت عربستان باید در خصوص کشته شدن جمال خاشقچی توضیحات قانع کننده ای بدهد. کونته تاکید کرد ایتالیا در قبال آنچه در کنسولگری عربستان در استانبول روی داده است بی تفاوت نخواهد بود. وی افزود: قتل روزنامه نگار عربستانی واقعه اي بسیار وخیم و بسیار نگران کننده است به همین دلیل باید ابتدا از تمام جزئیات این ماجرا اطلاع کسب کنیم و بعد همراه با دیگر کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا آن را مورد ارزیابی قرار داده و تصمیم گیری کنیم. ایتالیا مانند کل جامعه بین الملل در انتظار پاسخ عربستان است. ماجرای خاشقجی ماجرایی نیست که با توضیحاتی که قانع کننده نباشند، به پایان برسد».
به نوشته نشریات ایتالیایی در پی آشکار شدن هر چه بیشتر نقش رژیم عربستان در قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول بسیاری از مقامات و شرکت های اروپایی از جمله ایتالیایی که قرار بود در نشست موسوم به «داووس صحرا» در عربستان شرکت کنند، سفر خود را لغو کردند.
انگلیس، فرانسه و آلمان نیز پیشتر با صدور بیانیه مشترکی قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی را در استانبول به شدت محکوم کرده بودند. این کشورها در بیانیه خود تاکید کرده اند هیچ بهانه ای نمی تواند کشتن این روزنامه نگار را توجیه کند.  

نظر شما