شناسهٔ خبر: 28930637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حقایقی از اربعین که نمی‌خواهند دیده شود +عکس و فیلم

منبع: فارس

پیاده‌روی اربعین جلوه‌ای از همبستگی مردم عراق با سایر کشورها به خصوص ایران است؛ جلوه ای که بسیاری از جریان‌های ضدشیعی قصددارند آن را کمرنگ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، واقعیت این است که همانگونه که بسیاری از شیعیان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که اربعین امسال پرشورتر از هر سال برگزار شود، دست‌هایی هم در کار است تا جلوی چنین مهمی را بگیرد. دست‌هایی که تلاش می‌کند با ایجاد شبهات و سیاه‌نمایی از شکوه اربعین بکاهد.

البته با رشد شبکه‌های اجتماعی، موقعیت هم برای فضاسازی‌ اینگونه افراد مهیاتر شده است. این جریان هرنقطه خاکستری در روابط ایران و عراق را به یک جنجال تبدیل کرده: شایعه توئیت‌های ضدایرانی رئیس‌جمهور جدید عراق، شبهه ندادن ویزا به زائران ایرانی، بستن آب ایران به روی عراق، شبهه روابط مردان ایرانی با زنان عراقی، شایعه عیاشی مردان عراقی در مشهد،  شایعه درگیری ایرانی‌ها در کربلا.

علاوه بر این سیاه‌نمایی‌ها، این جریان بسیاری از واقعیت‌های روابط ایران و عراق را سانسور می‌کنند. در ادامه به تعدادی از از این موارد که هیچ گاه رسانه‌های معاند و بیگانه حاضر به انتشار آن‌ها نیستند اشاره می‌شود.

زائر عراقی به زبان فارسی از زائران اباعبدالله درخواست می‌کند تا به منزلش بیایند و علاوه بر استراحت و خوردوخوراک، از امکان استحمام و شست‌وشوی لباس برخوردار شوند.  

ماشین‌نوشته‌های رانندگان عراقی که خودرو و منزل رایگانشان را در اختیار زائران قرار می‌دهند نمونه‌ای از این جلوه معنوی است. نکته جالب دیگر این  نوشته، متن فارسی آن است.

حتی در این راه برادران اهل سنت هم شرکت می‌کنند و سعی دارند تا از فیوضات این مسیر بی بهره نمانند.

تعدادی از عراقی‌ها هم با انتشار این فیلم اعلام کردند که قصد دارند تا به منظور کاهش  هزینه سفر اربعین زائران ایرانی، پول جمع‌کنند و اتوبوس‌های مجانی را در اختیار مردم بگذارند.

دانلود

یکی از کاربران با کنایه به برخی سیاه‌نمایی‌ها، این فیلم را منتشر کرد:

دانلود

بسیاری از مردم و زائران با توجه به شایعات منتشر شده  بین مردم ایران و عراق، تصمیم گرفتند تا امسال با تصاویر دو نفره با زائران عراقی، فضای مجازی را پر کنند.

* جاذبه عشق حسین به حدی است که حتی مسیحی‌ها و کشیش‌های آن‌ها هم خودشان را در معرض این نسیم قرار می‌دهند. منتشرکننده این تصویر نوشت: از یکی از مسیحیان پرسیدم شما در این مسیر چه می‌کنید که پاسخ داد: پیغمبران ۲ تا است ولی امام حسینمان یکی است. 

اما زیبایی‌های این مسیر نور به این موارد محدود نمی‌شود. تصاویر خادم‌های کوچولو در طول مسیر یکی دیگر از جلوه های راهپیمایی اربعین است.

* تصویر این رئیس دانشکده عراقی‌ هم که خالصانه در حال خدمت رسانی به زائران است، در بین کاربران ایرانی بازتاب فراوانی داشت.

برخی از تصاویر هم هستند که جملات در مقابل آن‌ها کم می‌آورد:

حضور پرشور زائران اباعبدالله الحسین(ع)  در همین روزها هم نشان از اربعینی به یاد ماندنی را می‌دهد، اربعینی که قطعا بسیاری از نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.

نظر شما