شناسهٔ خبر: 28929590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سلطانی‌فر: مردم منتظر قهرمانی پرسپولیس و تیم ملی فوتبال در آسیا هستند/ مراحل آماده‌سازی برای المپیک توکیو را آغاز کرده‌ایم

R39383/P35350/S3,33/CT12

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم که تیم ملی فوتبال کشورمان و پرسپولیس با قهرمانی‌های‌شان در آسیا به انتظار مردم ایران پایان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح پارک آبی پرشین فردیس اظهار داشت:  افتتاح یک مکان ورزشی موجبات سلامت جسم و روح انسان‌ها را فراهم  و اوقات فراغت هزاران مردم این استان و منطقه را هم پر خواهد کرد.

  وی ادامه داد: با تشکر از برادران منصوری که در برپایی این مجموعه قدم گذاشتند، این حرکت فرهنگی را بسیار ارزشمند می‌دانم و خوشبختانه فرهنگ حضور بخش خصوصی در عرصه ورزش در سراسر کشور در قالب صفر تا صد پروژه‌ها و یا به صورت مشارکتی گسترش یافته است و اشتیاق بخش خصوصی را در امر توسعه فضاهای ورزشی شاهد هستیم.  حضور موثر بخش خصوصی خط بطلانی است بر تمام زمزمه‌هایی که از کاهش اشتیاق سرمایه‌گذاران صحبت می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: با وجود تنگناهای اقتصادی که از سوی دشمنان ایران اسلامی تحمیل شده، مردم و مسئولان با همگرایی خوبی مسیر رشد، توسعه و سازندگی را با قوت و‌ قدرت ادامه می‌دهند.  ورود بخش خصوصی در ورزش از لحاظ مادی و معنوی ارزشمند است چرا که در بعد مادی بخش خصوصی با حساب و کتاب منطقی ‌ارزیابی دقیق نسبت به شرایط اقتصادی ورود می‌کند از طرفی در بعد معنوی هم ورزش موثرترین و ارزان‌ترین ابزار برای شادی و شعف مردم است. 

سلطانی‌فر گفت: اگر بخواهیم اتفاقی را رقم بزنیم که ارتقا وحدت و غرور ملی را بوجود آورد هیچ ابزاری ارزان‌تر از ورزش وجود ندارد و همگان به وضوح دیدند که در رقابت‌های جام جهانی 2018 فوتبال که در گروه مرگ قرار گرفتیم با پیروزی بر مراکش مردم فارغ از هر حزب و گروهی با وحدت ملی به شور و شعف رسیدند و احساس غرور داشتند.

وی ادامه داد: توجه مقامات عالیرتبه نظام به ورزش مثبت است، برای اولین بار مقام معظم رهبری برای باخت یک تیم هم پیام تشکر صادر کردند که بعد از دیدار ایران مقابل اسپانیا بود که تلاش بازیکنان را ستودند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سال 97 سال پر رویداد ورزش قهرمانی برای ایران بوده، اظهار داشت: در رقابت‌های جام جهانی فوتبال که در گروه مرگ قرار گرفته بودیم و‌ خیلی‌ها پیشبینی کردند کیسه گل می‌شویم بازی‌های درخشان و‌ نتایج تاریخی را رقم زدیم و بهترین عملکرد ایران در 5 دوره حضورش در جام جهانی به دست آمد، سپس در بازی‌های آسیایی 2018  با 62 مدال بیشترین تعداد مدال را در تاریخ این بازی‌ها پس از انقلاب اسلامی از آن خود کردیم و در بازی‌های پاراآسیایی هم با نتایج درخشان برخلاف دو‌ دوره قبلی که در جایگاه چهارم قرار می‌گرفتیم در مکان سوم ایستادیم و بازی‌های المپیک جوانان هم با کسب 7 مدال طلا و قرار گرفتن در جایگاه هفتم با صعود 17 پله‌ای نسبت به دور قبل مواجه شدیم که افتخارات بزرگی محسوب می‌شود.

سلطانی‌فر با ابراز امیدواری برای پرسپولیس گفت: سرخپوشان با گذشتن از سد السد قطر بتواند گام بلندی را برای قهرمانی یک تیم باشگاهی که سالهاست مردم ایران منتظر آن هستند، بردارند.  در ادامه رویدادهای مهم پیش روی ورزش ایران، تیم ملی فوتبال کشورمان با قدرت و حمایت و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال همچنین اراده قوی مردم ایران و با یک کادر فنی خوب در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا می‌کند تا  انشاالله بتوانیم بعد از 44 سال قهرمانی این رویداد مهم را که مردم منتظرش هستند بدست آوریم.

وی افزود:  برخلاف دوره‌های قبل که تمرکز بر روی بازی‌های المپیک  در 6 ماه قبل از المپیک صورت می‌گرفت، این بار مراحل آماده‌سازی، تدارک و پشتیبانی را از دو سال قبل آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم نتایج تاریخی را رقم بزنیم.  برای رشد و توسعه باید آرامش ایجاد کرد و موفقیت‌های ورزش ایران هم در سایه آرامش و دوری از حاشیه‌ها بدست آمده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: نظارت ویژه‌ای روی پروژه سالن 6 هزار نفری کرج داریم تا سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد تا ورزش این استان با میزبانی‌های رویدادهای ملی هم رونق بیش‌تری در ورزش این استان رقم بزنند و هم باعث شادی و شعف مردم شوند.

انتهای پیام/ 

نظر شما