شناسهٔ خبر: 28929488 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جامعه نیازمند ترویج تفکر و عقیده شهدا است

به گزارش ایرنا محمد علی واقعی روز دوشنبه در یادواره شهدای دانش آموز درمیان در شهر قهستان افزود: با توجه به نیاز جامعه دانش آموزی برای الگوبرداری از قهرمانان و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمد علی واقعی روز دوشنبه در یادواره شهدای دانش آموز درمیان در شهر قهستان افزود: با توجه به نیاز جامعه دانش آموزی برای الگوبرداری از قهرمانان و اسوه های حقیقی، برگزاری چنین یادواره‌هایی آن هم با مشارکت دانش آموزان سبب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان آنها می‌شود.
وی اظهار داشت: دشمن امروز برای انحراف نسل جوان و انقلابی ما دست به تهاجم فرهنگی زده است که برگزاری این یادواره می تواند مانع از به ثمر رسیدن اهداف آنان باشد.
واقعی عنوان کرد: از مجموع 435 شهید دانش آموز و فرهنگی خراسان جنوبی هفت شهید قافله تعلیم و تربیت از شهرستان درمیان هستند.
وی با بیان اینکه دفاع از ارزش ها و آرمان های دین اسلام وظیفه همگانی است و پست، موقعیت و سن و سال نمی شناسد، اضافه کرد: اگر تفکر پیروزی خون بر شمشیر و تفکر جهاد در راه خدا بر ذهن و جان جوانان جامعه ای حاکم شود، هیچ بیگانه ای به خود جرات طمع ورزی به این آب و خاک را نمی دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از درمیان به عنوان دانشگاه وحدت و تقریب مذاهب در خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: بی شک وحدت امروز نتیجه در آمیختن خون شهدای مظلوم شیعه و سنی است که در راه اعتلای اسلام و میهن اسلامی جان خویش در کف اخلاص نهاده و به مصاف دشمنان اسلام و مزدوران آنها رفتند.
واقعی با اشاره به اقدامات مذبوحانه عناصر خود فروخته نظام سلطه در به خاک و خون کشیدن برادران شیعه و سنی با هدف ایجاد تفرقه نظیر حادثه 31 شهریور اهواز و حوادث خونبار سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: امروز به برکت اسلام ناب توطئه نخ نمای تفرقه بینداز و حکومت کن استکبار، در ایران جواب نمی دهد و این مزدوران خود فروخته بسیار کوچکتر از آن هستند که در صف اتحاد و ایمان این مردم خداجو خللی وارد کنند.
امام جمعه اسدیه هم در این یادواره شهدا گفت: معلمان و دانش آموزان تنها با برگزاری یادواره و عکس نباید یاد شهدا را گرامی بدارند بلکه باید در عمل ادامه دهند راه شهدا و پشتیبان ولایت فقیه باشند.
حجت الاسلام مصیب خزاعی با بیان اینکه مردم بخش قهستان درمیان به معنی واقعی کلمه شهید پرور هستند و 120 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند، اضافه کرد: شما دانش آموزان نباید بگذارید پرچمی را که شهدا با خون خود بر افراشته اند به زمین بخورد.
وی عنوان کرد: امروز همایش اربعین حسینی به عنوان نمادی پر افتخار جهان اسلام به برکت خون شهدا شکل گرفته و اتحاد کشورهای مسلمانان منطقه بیش از گذشته شده است.
خزاعی با تاکید براینکه برای ادامه راه شهدا باید اهداف مقدس این مردان الهی را به درستی بشناسیم، اضافه کرد: این عزت، عظمت، امنیت و آزادگی را شهدا به ما عطا کرده اند که باید همواره قدردان آنها باشیم.
مرزنشینان شهرستان درمیان 179 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند که از این تعداد هفت شهید فرهنگی و دانش آموز هستند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
7556*6054
انتهای پیام

نظر شما