شناسهٔ خبر: 28929035 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در محل ساختمان فرسوده دانشکده ارتباطات واحد تهران مرکز و در نبود خبرنگاران؛

دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان افتتاح شد

آیین گشایش دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان عصر امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این مراسم با حضور استاد محمود فرشچیان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل سابق دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه واحد تهران مرکز در حال برگزاری است.

پیش از این و طبق اعلام گروه اطلاع‌رسانی سازمان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار بود این مراسم با حضور عموم خبرنگاران برگزار شود که شب گذشته این مرکز با ارسال پیامی اعلام کرد: "به استحضار می‌رساند به علت برخی مسائل فنی، امکان حضور گسترده خبرنگاران در مراسم افتتاحیه این دانشگاه وجود ندارد. ضمن پوزش از دعوت قبلی، اخبار مربوط به این مراسم از طریق گروه زیر در اختیار حضرت عالی قرار خواهد گرفت."

به گزارش ایسنا، ساختمان دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، تا قبل از این، محل دانشکده ارتباطات واحد تهران مرکزی دانشگاه اسلامی بود که در جریان انتقال دانشکده‌های این واحد از مرکز شهر به مجتمع دانشگاه آزاد واقع در سوهانک، به شمال شرق تهران انتقال یافت.

دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، اولین دانشکده اختصاصی ارتباطات در دانشگاه آزاد اسلامی است که سال ۱۳۹۳ در واحد دانشگاهی تهران مرکزی افتتاح شد که در ابتدا با نام "دانشکده خبر" فعالیت می‌کرد، اما با تلاش‌های بسیار مسئولان وقت دانشگاه آزاد و همچنین ریاست این دانشکده برای ارتقاء سطح آموزشی و پژوهشی آن و همچنین با اضافه شدن چند رشته و گروه آموزشی نام آن به "دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه" تغییر کرد و هم‌اکنون از مقطع کارشناسی تا دکترا دانشجو می‌پذیرد. قرار گرفتن در مرکز شهر، از شاخص‌هایی بود که در سال ۹۳ برای انتخاب ساختمان دانشکده ارتباطات مد نظر قرار گرفته بود.

سال ۹۶ پس از کش وقوس‌های زیاد، مکان این دانشکده در حالی به سوهانک انتقال یافت که مسئولان دانشگاه آزاد "فرسودگی ساختمان‌ها" را یکی از دلایل جابه‌جایی مکان این دانشکده‌ها از مرکز شهر به سوهانک عنوان کردند.

حتی معاون عمرانی واحد تهران مرکزی اعلام کرده بود که از سوی شهرداری و سازمان آتش‌نشانی اخطاریه‌های مکرری برای آنان ارسال شده است که به آنان هشدار می‌دهد این ساختمان‌ها در ایمنی و پایداری سازه دچار مشکل جدی اند و احتمال خطر آتش‌سوزی را به دنبال دارند.

البته ظاهرا در حال حاضر اقداماتی برای تعمیر ساختمان این دانشگاه جدید صورت گرفته است، اما حال این سوال مطرح می‌شود که آیا زمانی که این ساختمان محل تحصیل دانشجویان دانشکده ارتباطات بود، امکان بازسازی و تعمیر ساختمان آن وجود نداشت؟!

انتهای پیام

نظر شما