شناسهٔ خبر: 28928924 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات مدیره راه آهن:

شرکت ها با مستندات قانونی خود برای دریافت مطالبات اقدام کنند

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بدهی‌های دولت ‌به ‌شرکت‌های ریلی به 86 میلیارد تومان رسیده است که می توان از ظرفیت بند «و» تبصره 5 قانون بودجه سال 1397 برای دریافت مطالبات اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بر اساس آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره 5 قانون بودجه سال 1397 کل کشور، به دولت اجازه داده شده است امسال با رعایت قوانین و مقررات دولت از طریق اسناد (اوراق) تسویه خزانه، بدهی های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی را که در چهارچوب مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۶ ایجاد شده بود، با مطالبات قطعی دولت (وزارتخانه‌ ها و موسسه های دولتی) تا مبلغ 20 هزار میلیارد ریال به‌ صورت جمعی- خرجی تسویه کند.
در همین پیوند، عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکت های حمل و نقل ریلی برای همکاری در زمینه وصول مطالبات آنها اعلام آمادگی کرد.
به گزارش دوشنبه تارنمای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» افزود: متناسب با شرایط موجود، برنامه‌ریزی‌های جدیدی باید طوری باشد که در این مسیر تعامل میان راه‌آهن و بخش خصوصی برای توسعه این بخش فراهم شود.
وی تاکید کرد بسیاری از مشکلات فعلی کشور منشا علمی، اقتصادی و واقعی ندارد و اگر بخش خصوصی برای رفع مشکلات همکاری کند نتیجه بهتری به دست می آید.
عضو هیات مدیره راه‌آهن اضافه کرد: عملیاتی شدن بسیاری از مصوبات و قوانین در زمینه حمل ‌و نقل ریلی به پیگیری فعالان بخش خصوصی ریلی بستگی دارد که نمونه این امر در حل مشکل مالیات بر ارزش‌ افزوده مشهود بود که سبب شد مالیات ارزش افزوده برای شرکت های ریلی با نرخ صفر درصد محاسبه شود.
به گزارش ایرنا، در نشست اعضای هیات مدیره و معاونان راه آهن با مدیران شرکت های خصوصی، راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های قانونی توسعه حمل ‌و نقل ریلی بررسی شد.

اقتصام*1108*

نظر شما