شناسهٔ خبر: 28928159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخباربرگزیده اجتماعی ۳۰ مهر/

از بازداشت ۷ نفر از اعضای شورا تا سرنوشت دراماتیک پرسپولیس - السد

سرنوشت دراماتیک پرسپولیس - السد/بازنگری طرح تفصیلی، فرصتی برای افزایش انضباط شهری/تداوم بارندگی های پاییزی/امنیت کامل در مسیر تردد زائران برقرار است و ... از جمله اخبار برگزیده اجتماعی خبرگزاری شبستان در ۳۰ مهر ۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،

 

بازداشت ۷ نفر از اعضای شورای شهرستان‌های استان تهران

«الهام فخاری» امروز ( دوشنبه ۳۰ مهر) در نشست خبری گفت: فرونشست دشت تهران یکی از موضوعاتی بود که به آن پرداخته ایم و در این رابطه با مدیران عالی حوزه آب جلسه داشته ایم و اطلس آب استان و مسائل آبو فاضلاب تهران را به طور مشخص مورد بررسی قرار دادیم.

 

رییس شورای اسلامی استان تهران افزود: بخشی از فرونشست دشت تهران مربوط به فشردگی و بالا بودن جمعیت به آب بی پایان نیاز است، از طرفی منابع آب استان تهران، منابع مشخصی است و بیش از آن منابع جدیدی ایجاد نشده و این خطر وجود دارد که برای آبرسانی به تهران، از استان های همجوار تقاضای آب شود.

 

وی با بیان اینکه وقتی که تمام آب‌های زیرزمینی را خارج کنیم دیگر آبی برای خاک نمی‌ماند و همین موضوع موجب فرسایش و فرونشست زمین می‌شود، گفت: بخشی از معضل آب نیز به دلیل مدیریت کم‌آبی است و بخشی از مدیران کمبود آب را جدی نگرفته‌اند.

 

فخاری درخصوص سیستم های فاضلاب استان تهران نیز گفت: سیستم های فاضلاب استان در مجموع سیستم برقرار و به سرانجام رسیده ای نیست و این درحالی است که بخشی از انسجام خاک به ورود فاضلاب های تصفیه شده به درون خاک مربوط می شود.

 

وی درخصوص تبدیل شهرستان‌های اطراف تهران به حیات خلوت پایتخت، گفت: پایتخت بودن تهران برای شهرستان‌های اطراف پیامدهای مثبت و منفی داشته است که پیامدهای منفی آن شهرستان‌های مجاور را به زحمت می‌اندازد. در حوزه انتخابی شهری تهران، ری وتجریش نیز نهاده شده و از همین رو می‌توان فهمید شهرستان ری و شمیرانات بیشترین آسیب پایتخت را متحمل می‌شود.

 

سرنوشت دراماتیک پرسپولیس - السد/ از خواب قاسم تا رویای هوگو

وقتی مارتین اسکورسیزی، کارگردان چیره دست و نام آور، ساخت فیلم هوگو (Hugo)‌ را آغاز کرد، اندیشه رویاپردازی در سر داشت و با انتخاب یک کودک برای بازی در نقش هوگو کابرت با بازی «ایسا باترفیلد»‌ این اندیشه را برای همگان آشکار کرد.

 

هوگو یادآور رویای «ژرژ ملیس » شعبده‌باز و فیلم‌ساز فرانسوی در ایجاد نوآوری‌ها در ساختار فیلم‌سازی زمانه خود است که پس از چند موفقیت بزرگ، سرنوشتش با شکست و ناکامی پیوند می خورد.

 

«اسکورسیزی» با این فیلم، بار دیگر به ما یادآور شد انسان با آرزوهایش زنده اند و این آرزوها هستند که انسان ها را امیدوار نگه می‌دارند و به آنان، انگیزه و نیروی پایان‌ناپذیر می‌بخشند.

 

با این مقدمه، موضوع افزایش نجومی بهای بلیت بازی برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس – السد در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا برای همگان قابل درک‌ می‌شود.

 

تداوم بارندگی های پاییزی/ فعال شدن سامانه بارشی در نیمه غربی

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، امروز در برخی نقاط استان های واقع در جنوب کشور، در استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و در مناطقی از جنوب غرب، شمال غرب، غرب، مرکز، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی در تهران، البرز، قزوین و درساعات بعدازظهر در برخی نقاط کرمان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: فعالیت سامانه بارشی در روز سه شنبه ( 1 آبان) تضعیف شده و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط کرمان، شمال هرمزگان، بخش هایی از خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، غرب آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

 

بازنگری طرح تفصیلی، فرصتی برای افزایش انضباط شهری

«پیروز حناچی» در جلسه ارزیابی طرح تفصیلی جدید شهر تهران که به منظور بررسی کاستی‌ها و برجستگی‌ها، نقاط ضعف و قوت این طرح و با حضور متخصصان و مهندسان مشاور تهیه کننده طرح تفصیلی و الگوی توسعه مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار شد، گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در شهر تهران، در آغاز رقم زدن دوره‌ای جدید برای شهر تهران، نمی‌توان به نقطه صفر بازگشت اما برای درست برداشتن گامهای نخست، نیاز به همفکری و راهنمایی‌های مؤثر صاحب نظران، متخصصان و مهندسان مشاور طرح تفصیلی شهر تهران ضروری است.

 

وی افزود: معضلاتی که در حال حاضر در شهر تهران با آن روبرو هستیم ناشی از آرزوهای بزرگی بوده است که لزوماً برنامه ­ریزی نشده و بر طبق سلیقه شخصی اجرا شده اند و تأثیر خود را بر بودجه شهرداری گذاشته و اصرار بر تأمین اعتبار آن بودجه، شهرداری تهران را از انضباط خارج کرده است.

 

 معاون شهردار تهران با اشاره به این که پیش از این همواره، برای کالبد شهر برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: شواهد نشان می دهد بخش های اقتصادی خصوصاً اقتصاد غیر شفاف بسیار جلوتر حرکت نموده است تا جایی که اثرات عمیق خود را بر کالبد شهر گذاشته است و در حال حاضر باید به دنبال بررسی این موضوع باشیم که طرح‌های توسعه شهری تا چه میزان در به وجود آوردن وضعیتی که امروز در شهر تهران با آن روبرو هستیم نقش داشته است.

نظر شما