شناسهٔ خبر: 28928009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادامه ترور سران حزب اخوانی «الاصلاح» یمن +تصاویر

«علی عبدالله مقبل» از رهبران حزب الاصلاح یمن فردی است که اخیرا هدف ترور دیگری قرار گرفته و جان باخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترور رهبران حزب «الاصلاح» یمن که دارای مشی اخوانی است، کماکان در جنوب یمن ادامه دارد. منطقه‌ای که بخش اعظم آن تحت تسلط امارات و نیروهای تحت حمایت این کشور قرار دارد.

به گزارش منابع خبری یمنی، عصر روز شنبه افراد ناشناس نقاب‌پوش «علی عبدالله مقبل» از رهبران ارشد حزب الاصلاح (نزدیک به جریان اخوان المسلمین یمن) را به ضرب گلوله از پای در آوردند.

شاهدان گفتند افراد ناشناس خودروی حامل وی را در حین تردد در حاشیه شهر تعز هدف ده‌ها گلوله قرار دادند که به کشته شدن فوری وی منجر شده است.

 

ترور رهبران حزب الاصلاح و جریان‌های همسو با اخوان‌المسلمین بیش از دو سال است که در جنوب یمن شدت یافته است و تا کنون دهها شخصیت مرتبط با جریان مزبور کشته شده‌اند. بسیاری از افراد ترور شده، همزمان امام جماعت مساجد جنوب یمن را نیز بر عهده داشته‌اند.

بسیاری امارات را مظنون اصلی این ترورها می‌دانند. از جمله «توکل کرمان» فعال یمنی و برنده صلح نوبل که خود وی نیز از اعضای حزب الاصلاح به شمار می‌رود. وی سال گذشته در فیس بوک خود نوشت: «امارات به طور سیستماتیک از ترور رهبران سلفی و اصلاح‌طلب در مناطق جنوبی حمایت می‌کند تا فضا را برای حضور شبه‌نظامیان خود خالی کند...»

 

هفته گذشته نیز پایگاه خبری بازفید آمریکا گزارش داد که امارات عربی متحده برخی از نظامیان آموزش‌دیده آمریکایی را برای ترور شخصیت‌های یمنی استخدام کرده است. به نوشته‌ این رسانه آمریکایی، این گروه، ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵ مأموریتی برای یک انجام یک عملیات ترور داشته‌ که سرانجام عملیات نا موفق بوده است.

حزب الاصلاح هر چند در ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن همراستا با متجاوزان قرار گرفت و حتی امروز نیز رهبران آن در ریاض به سر می‌برند، اما اکنون به دو دستگی رسیده است.

به نوشته روزنامه الاخبار، اعضای جوان حزب به شدت مشی ضد سعودی و اماراتی دارند و خود را از رهبران حزب که در هتل‌های ریاض اقامت گزیده‌اند مبری می‌دانند و حتی در این راستا نشانه‌های آشکاری از نزدیکی الاصلاح به انصارالله یمن و احتمال توافق در آینده وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما