شناسهٔ خبر: 28927632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدف طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان رفع هم پوشانی بیمه ای است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و توانمند سازی سازمان بیمه سلامت از استقرار کامل و اجرای طرح استحقاق سنجی در این نهاد خبر داد و گفت: علاوه برسنجش نوع بسته های خدمتی برای بیمه شدگان، هدف و کارکرد اساسی آن رفع هم پوشانی در نظام بیمه ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امید کریمیان روز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این سازمان برای رفع چالش هم پوشانی در نظام بیمه‌ای اقدام به ایجاد پایگاه اطلاعات بیمه شدگان درمان کرده و تمامی سازمان‌های بیمه گر مکلفند اطلاعات بیمه‌ای خود را وارد این سامانه کنند.
کریمیان یادآور شد: سازمان بیمه سلامت نیز اطلاعات این پایگاه را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد و چنانچه موارد مشترک و هم پوشانی بیمه‌ای وجود داشته باشد نسبت به مسدودسازی و رفع هم پوشانی اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه مطالبات موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد به عنوان یکی از اقدام های برجسته این نهاد از سال جاری به روزرسانی شده است، گفت: حتی با تاکید رئیس سازمان در برخی حوزه ها همچون نظام ارجاع و بیمه شدگان روستایی سقفی برای پرداخت هزینه ها تعریف نشده است.
کریمیان ابراز داشت: تا قبل از دولت های یازدهم و دوازدهم میزان بدهی سازمان ها و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت به بیش از یک سال تا 14 ماه می رسید که هم اینک میانگین مطالبات آنها به حدود سه تا چهارماه کاهش یافته است.
مدیرکل آموزش سازمان بیمه سلامت ادامه داد: مطالبات موسسه های دولتی طرف قرارداد در سال جاری به میزان 70درصد از قبل و به صورت «علی الحساب» پرداخت شده است.
وی حذف دفترچه های درمانی را از دیگر برنامه ها و اولویت های اصلی سازمان بیمه سلامت ذکر کرد و گفت: این مهم هم اینک در سطح بیمارستان ها و موسسه های دولتی طرف قرارداد اجرایی شده است.
طرح حذف دفترچه ها تاکنون در بیش از 600بیمارستان عملیاتی و اجرا شده است.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حدود 40 هزار مورد هم پوشانی بیمه‌ای در سطح استان شناسایی شده که برای رفع این چالش اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
سید یدالله حسینی مجموع بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت استان اعم از همگانی، کارکنان دولت ، روستایی و سایر بیمه ها را افزون بر 519 هزار نفر دانست و گفت: حدود 344 هزار نفر از این تعداد بیمه شدگان روستایی هستند.
وی تصریح کرد: سالانه افزون بر 500 میلیارد ریال به این تعداد بیمه شده روستایی در قالب خدمات درمانی سطح یک به آنان ارایه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت که خدمات بهداشتی و درمانی در بین روستاییان این استان پس از اجرای طرح تحول سلامت به حدود پنج برابر افزایش یافته است.
حسینی اظهار داشت که میزان سرانه درمان در طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر 100هزار نفر این استان از 210هزار ریال قبل از اجرای طرح تحول سلامت اکنون به بیش از 960 هزار ریال رسیده است.
وی یادآور شد: با آغاز دولت تدبیر و امید چتربیمه ای برای تمامی اقشار مختلف جامعه فراهم شد و بیش از 48 هزار نفر که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند هم اینک زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
حسینی تاکید کرد: بیمه سلامت بیش از 40 درصد هزینه‌های درمانی بیماران بستری،70 درصد هزینه بیماران سرپایی و کل هزینه بیماران خاص را پرداخت می‌کند.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: هم اینک 385موسسه درمانی در این استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.
در این همایش همچنین برخی موسسه ها و پزشکان طرف قرارداد و برخی از نهادها و متولیان امر در حوزه بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شدند.
27مهر تا سوم آبان به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
3016/1662

نظر شما