شناسهٔ خبر: 28927261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تحلیل مهدی آیتی از کاهش اختیارات جهانگیری

اصلاحات روی اسب برنده «لاریجانی» سرمایه‌گذاری می‌کند

نماینده دوره ششم مجلس با بیان اینکه جهانگیری هم برای اصلاح طلبان و هم برای روحانی مهره سوخته است، گفت: زمزمه حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ پذیرش شکست از سوی اصلاح‌طلبان و سرمایه‌گذاری بر روی اسب برنده یعنی علی لاریجانی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: مهدی آیتی عضو سابق حزب اعتماد ملی و نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی، درباره اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه توانایی تغییر منشی خود را هم ندارم، اظهار داشت: همه می‌دانند اگر حمایت جبهه اصلاحات مرحوم آیت‌آلله هاشمی رفسنجانی، رئیس دولت اصلاحات و فداکاری محمدرضا عارف (رئیس فراکسیون امید) نبود روحانی هرگز رئیس‌جمهور نمی‌شد.

وی ادامه داد:‌آقایان واعظی و آشنا معتقدند که روحانی به خودی خود دارای وزن سیاسی و مقبولیت عمومی بوده است. اما شواهد حرف این دو فرد نزدیک به رئیس‌جمهور را تائید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان از همان ابتدا انتظار داشتند که سهمی در کابینه روحانی داشته باشند، گفت: با توصیه مرحوم هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات برخی افراد به کابینه راه یافتند، اما از همان ابتدا مشخص بود که کابینه برای آقای روحانی دو حالت خودی و غیرخودی دارد.

آیتی با بیان اینکه کابینه دولت یازدهم و دوازدهم دو قطبی بود، خاطرنشان کرد: حزب اعتدال و توسعه با وجود افرادی، چون واعظی، نوبخت، بانک و اکبر ترکان قطب نخست کابینه را تشکیل داده، جهانگیری، زنگنه و نجفی نیز قطب دیگر کابینه یعنی حزب کارگزاران سازندگی بودند.

کلید حذف آقای جهانگیری در دولت از نشست حسن روحانی با نخبگان اقتصادی کشور زده شد. آقای روحانی به تعبیر خود هر دو طیف نخبگان اقتصادی را به نزد خود فراخواند، اما در این نشست هیچ دعوتی از فرمانده اقتصادی دولت یعنی اسحاق جهانگیری صورت نگرفت و به تعبیری کلاه خود فرماندهی اقتصادی را از سر روحانی برداشت.

وی به کاندیدای پوششی در سال ۹۶ و بازیگری آن از سوی جهانگیری اشاره و بیان کرد: آقای جهانگیری واقعا در سال ۹۶ فداکاری کرد و از تریبون نامزدی ریاست جمهوری به نفع روحانی سخن گفت، بنابراین همه انتظار داشتند جهانگیری در دور دوم روحانی اختیارات بیشتری پیدا کند، اما امروز حتی اختیار عزل و نصب منشی خود را ندارد.

عضو سابق حزب اعتماد ملی و نماینده دوره ششم مجلس تاکید کرد: کلید حذف آقای جهانگیری در دولت از نشست حسن روحانی با نخبگان اقتصادی کشور زده شد. آقای روحانی به تعبیر خود هر دو طیف نخبگان اقتصادی را به نزد خود فراخواند، اما در این نشست هیچ دعوتی از فرمانده اقتصادی دولت یعنی اسحاق جهانگیری صورت نگرفت و به تعبیری کلاه خود فرماندهی اقتصادی را از سر روحانی برداشت.

آیتی با بیان اینکه جهانگیری در دولت هیچ کاره است، اضافه کرد: جهانگیری نماینده اصلاح طلبان در دولت آقای روحانی است و با حصر جهانگیری دولت به تدریج به طور کامل از نیرو‌های اصلاح‌طلب خالی می‌شود.

وی بر این باور است که بازنده اصلی دولت حسن روحانی اصلاح‌طلبان هستند و آن‌ها به دلیل حمایتی که از رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم صورت دادند امروز پایگاه اجتماعی خود را از دست داده‌اند.

زمزمه حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ پذیرش شکست از سوی اصلاح‌طلبان است سرمایه‌گذاری بر روی اسب برنده یعنی علی لاریجانی است، چون آن‌ها می‌دانند که جهانگیری دیگر مقبولیتی در جامعه ندارد.

عضو سابق حزب اعتماد ملی با بیان اینکه جهانگیری هم برای اصلاح طلبان هم برای روحانی مهره سوخته است، گفت: زمزمه حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ پذیرش شکست از سوی اصلاح‌طلبان است سرمایه‌گذاری بر روی اسب برنده یعنی علی لاریجانی است، چون آن‌ها می‌دانند که جهانگیری دیگر مقبولیتی در جامعه ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما