شناسهٔ خبر: 28926870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برق یک برجک مرزی در مراوه تپه از خورشید تامین شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از برقرسانی به یک برجک بتنی مرزی حوزه پاسگاه آق تقه واقع در شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شرق این استان، با نصب پنل های خورشیدی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای برقرسانی به این برجک مرزی، هشت عدد پنل خورشیدی هر کدام به مساحت یک و نیم مترمربع نصب شده است.
وی اضافه کرد: برای خرید و راه اندازی این پنل های خورشیدی و هشت باطری 120 آمپری آن که در مجموع سه کیلو وات برق تولید کرده و ظرفیت ذخیره برق تولیدی تا 72 ساعت را دارند، مبلغ 550 میلیون ریال از اعتبارات حوزه شهرستان مراوه تپه هزینه شده است.
سرهنگ سراوانی گفت: برقرسانی از طریق احداث شبکه به این برجک مرزی که در سال 93 در منطقه کوهستانی احداث شده، هزینه بالایی داشت به همین علت در سال های گذشته با یک دستگاه موتور برق، روشنایی آن تامین می شد.
وی تصریح کرد: درمراسم افتتاح پنل های خورشیدی این برجک بتنی مرزی که امروز برگزار شد، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان مراوه تپه حضور داشتند.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860

نظر شما