شناسهٔ خبر: 28926692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

قیمت بالای روغن موتور امان مردم را بریده است/بازار در تسخیر روغن های تقلبی و سودجویان

پس از افزایش 40 تا 50درصدی قیمت روغن موتور و کاهش آن در بازار یاسوج، فروش روغن های تقلبی در سطح بازار رونق گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین تعداد خودرو را در خود جای داده است و طبیعی است که تعداد اتوسرویس ها و تعویض روغنی های در آن زیاد باشد، ولی چیزی که مشاهده می شود کسادی بازار و نارضایتی آنان از وضع موجود است، همچنین در این بین مالکین خودرو نیز که برای تعویض روغن خودرو اقدام می کنند ناراضی هستند، چرا که از طرفی قیمت انواع روغن خودرو افزایش بیش از حد داشته و اغلب برند های معتبر نیز یافت نمی شود، از طرف دیگر روغن های تقلبی جای نمونه اصل را گرفته است.

 

 

 نوسانات نرخ دلار و افزایش قیمت مواد اولیه در پالایشگاه‌ها باعث شده تا قیمت پایه بسیاری از روغن‌های موتور خودرو با افزایش روبه ‌رو شود، علاوه بر این هزینه‌های حمل‌ونقل نیز افزایش پیدا کرده است که در مجموع در حال حاضر قیمت روغن موتور خودرو بیش از 40 درصد گران شده است.

 

 

از طرفی گرانی روغن باعث شده تا برخی فروشندگان برای سودجویی بیشتر عرضه را کاهش داده  و همین امر عاملی است تا روغن در بازار به‌وفور پیدا نشود.

 

 

در این خصوص با برخی از تعویض روغنی های شهر یاسوج به گفتگو پرداخته ایم و وضعیت بازار روغن موتور را از آنان جویا شدیم.

 

 

صیادی یکی از تعویض روغنی های یاسوج به خبرنگار ما گفت: با افزایش قیمت روغن موتور بازار فروش روغنهای تقلبی نیز در سطح بازار رونق پیدا کرده است، روغن‌های تقلبی خودرو را به هیچ عنوان نمی ‌توان از روغن‌های اصل تشخیص داد. این موضوع ضربه بزرگی را به تعمیر خودرو خواهد زد به ‌نحوی که تعمیرکار گیربکس و موتور خودرو را تعمیر کرده اما وقتی روغن تقلبی استفاده می‌شود خودرو بعد از طی چند کیلومتر باز خراب شده و باید راهی تعمیرگاه شود.

 

 

عباس پور دیگر تعویض روغنی شهر یاسوج گفت: متأسفانه قیمت روغن‌های تقلبی ارزان ‌تر از روغن‌های اصل است و همین موضوع عاملی می‌شود که رغبت مردم به خرید آنها بیشتر شود، در این زمینه باید واحدهای نظارتی تمرکز زیادی را به مراکز توزیع روغن داشته و مانع ورود روغن‌های تقلبی به بازار شوند.

 

 

وی گفت: وقتی قیمت روغن های اصلی سرسام آور شده است و به سهولت یافت نمی شود، به همین دلیلی هم مغازه داران و هم صاحبان خودرو به اینگونه روغن ها روی می آورند.

 

 

وی همچینین ادامه داد: بسته ‌بندی روغن‌های تقلبی بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود واکثر اوقات حتی مغازه دار نیز فریب می خورد  بازرسی اتاق اصناف، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌همراه تعزیرات حکومتی باید بازار را رصد کرده و مانع این‌گونه اقدامات شوند.

 

 

این کاسب گفت: سودجویان و دلالان در افزایش قیمت روغن موتور بسیار موثر اند به گونه ای که آنها روغن را از کارخانه ها گرفته و انباز می کنند و پس از مدتی که بازار خالی شد با قیمت بالاتر و با هدف کسب سود بیشتر به مغازه های تعویض روغنی می فروشند، ما هم که روغن را با قیمت بالاتر خریداری کرده ایم و باید سود خود را به آن افزوده و به مشتریان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما