شناسهٔ خبر: 28925792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سعد حریری: تکلیف دولت لبنان طی دو یا سه روز آینده مشخص می‌شود

R36346/P36442/S8,90/CT10

نخست‌وزیر لبنان با رد مشکل مربوط به اهل‌تسنن ۸ مارس گفت که تکلیف روند تشکیل دولت طی دو یا سه روز آینده مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در اظهاراتی این موضوع را که روند تشکیل دولت با مانع‌تراشی‌های مختلف مواجه شده است رد کرد و تأکید کرد که موضوع مربوط به پست‌های وزارتی نیست، بلکه در رابطه با ساختار و ترکیب دولت است و ان شاء الله طی دو یا سه روز آینده اوضاع مشخص خواهد شد.

وی در خصوص مشکل مربوط به اهل‌تسنن وابسته به جریان 8 مارس گفت که اهل‌تسنن مستقل یک حزب بزرگ نیستند تا مطالبه نمایندگی در دولت را داشته باشند، البته این موضوع که آنها بتوانند فراکسیونی را در پارلمان تشکیل دهند، موضوعی است که به گفتگو نیاز دارد.

وی ابراز داشت تلاش گسترده‌ای برای تشکیل دولت انجام می‌شود و موضوع تشکیل دولت غیرممکن نیست و گره‌های موجود حل خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد اظهارات امروز سعد حریری پاسخی به مطالب رسانه‌های لبنانی است که از نشست‌های خصوصی به‌نقل از حریری نوشته بودند که آمریکا یکی از موانع خارجی تشکیل دولت لبنان است.

روزنامه الاخبار در همین رابطه نوشت که سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در نشست‌های خصوصی خود گفته است که هر دولتی بدون حزب نیروهای لبنانی از سوی ایالات متحده آمریکا «دولت حزب‌الله» شمرده می‌شود و ممکن است واشنگتن این دولت را به‌رسمیت نشناسد.

گرچه مشخص نیست این اظهارات، در نتیجه اطلاعات دقیق و تهدیدهای آمریکا در این رابطه صادر شده یا اینکه تحلیل شخصی نخست‌وزیر لبنان است، اما در هر حال حریری اصرار زیادی به ورود حزب نیروهای لبنانی در دولت دارد، البته این اصرار بی‌ارتباط با فشارهای عربستان سعودی در افزایش سهم و وزنه حزب نیروهای لبنانی نیست.

انتهای پیام/*

برچسب‌ها:

نظر شما