شناسهٔ خبر: 28925588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هدف استعمار؛ کاشت غده سرطانی اسرائیل در منطقه

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاورمیانه گلوگاه جهانی است اظهار داشت: با توجه به اهمیت منطقه، سیاست استعمار کاشت یک غده سرطانی در این منطقه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در نشست تخصصی رسانه ای «سناریوهای امریکایی - صهیونیستی برای منطقه خاورمیانه» که در خبرگزاری قدس برگزار شد افزود: به گفته امام خمینی (ره) مسأله فلسطین مسأله اسلام است و فلسطین یکی از قدیمی ترین مسائل مهم بین المللی و منطقه ای در عصر ماست.
وی ادامه داد: به دلایل مختلف این منطقه از خاورمیانه برای غربی ها مهم است که در این راستا شاهد وقوع جنگ های صلیبی در طول قرون گذشته بوده ایم همچنین وضعیت جغرافیایی، دینی، اقتصادی، سیاسی، مذهبی و قومی در این منطقه اهمیت آن را برای غربی ها افزایش داده است، زیرا اینجا گلوگاه جهانی بوده و همه سیاست های استعمار بر این بوده است که یک غده سرطانی در این منطقه کاشته شود.
جمالی نوبندگانی با بیان اینکه همه جنگ های منطقه و جهان ازجانب استکبار در این راستا بوده است که هیچ تعارضی با رژیم صهیونیستی شکل نگیرد، اظهار داشت: وقتی که انگلیس، رژیم سعودی را تشکیل می دهد نباید انتظار داشت که به مبارزه با اسرائیل بپردازد و در واقع این جریان خط سازش و وابستگی به غرب و رژیم صهیونیستی را دنبال می کند و جز این نباید انتظار دیگری داشت.
جمالی نوبندگانی در ادامه با اشاره به تاثیرات پیروزی انقلاب اسلامی بر منطقه و جهان گفت: شیمون پرز در زمانی مطرح کرد که زلزله انقلاب اسلامی اسرائیل را به لرزه در آورد. این حملات و هجمه های سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران را می توان در این راستا تحلیل و تبیین کرد.
وی اضافه کرد: خاورمیانه و شمال افریقا جولانگاه نیروهای ترور رژیم صهیونیستی و موساد بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: صهیونیست ها همواره تلاش کرده اند تا با پول، نفت و سلاح مسلمانان در سرزمین های اسلامی کشتار و درگیری راه بیندازند به گونه ای که هم قاتل و هم مقتول مسلمانان باشند.
جمالی نوبندگانی با بیان اینکه تلاش رسانه ای صهیونیست ها حذف کلمه عدو از اسرائیل به سمت ایران است اظهار داشت: هدف صهیونیست ها و متحدانشان تحت فشار قرار دادن رفتار ایران برای جلوگیری از ممانعت ایران از تحقق اهداف امریکا و اسرائیل است.

نظر شما