شناسهٔ خبر: 28925471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رویکرد شوراهای دانش آموزی، کاهش آسیب های اجتماعی است

مرتضی شکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دانش آموزان در این شوراها می توانند با برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی به رصد و شناسایی آسیب های اجتماعی

صاحب‌خبر - مرتضی شکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دانش آموزان در این شوراها می توانند با برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی به رصد و شناسایی آسیب های اجتماعی در مدارس پرداخته و به راهکار جمعی در جهت کاهش آن دست یابند.
وی رویکرد دیگر در شوراهای دانش آموزی را حفظ محیط زیست و پرورش روحیه خلاقیت، نشاط و شادابی در مدارس است برشمرد و اظهارداشت : رکن بودن این شورا در مدرسه، اقبال و علاقه دانش آموزان به عضویت و فعالیت در این تشکل دانش آموزی و توانمندی ها و قابلیت های دانش آموزان از دلایل لزوم توجه بیشتر به شوراهای دانش آموزی از جانب مدیران مدارس و مسئولان ادارات است.
وی اجرای طرح کرسی های آزاد اندیشی با محوریت شوراهای دانش آموزی مدارس را از جمله فعالیت های سال تحصیلی گذشته در این شوراها برشمرد و گفت: برای سال تحصیلی جدید بخشنامه گفتمان های دانش آموزی در راستای همان طرح کرسی های آزاد اندیشی با پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده بعنوان برنامه شاخص آموزش و پرورش استان به مدارس ابلاغ شده است.
شکری خاطرنشان کرد: طرح گفتمان های دانش آموز در سه مرحله شامل مدرسه، منطقه و استان از ابتدای مهرماه آغاز و تا اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد : در این طرح دانش آموزان در مدارس در یک یا دو نوبت براساس موضوعات انتخابی در حضور مسئولان مدرسه واولیای توانمند به بحث و گفتمان می پردازند و منتخب دانش آموزان در سطح مناطق و نواحی در بهمن ماه با حضورمقامات محلی و شهری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود می پردازند.
رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی به ارزیابی از عملکرد شوراهای دانش آموزی پرداخت و گفت: با ارزیابی از 200 شورای دانش آموزی برتر مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 96- 97، تعداد 45 آموزشگاه برتر منتخب و معرفی شده اند که در آذرماه مراسم تجلیل از شوراهای برتر برگزار می شود.
بیست و یکیمن دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس استان اصفهان اول آبان ماه و بصورت نمادین با حضور مسئولان در دبیرستان دخترانه امیدیان ناحیه چهار اصفهان برگزار می شود.
هم اکنون 34 هزار و 881 نفر دانش آموز عضو شورای دانش آموزی مدارس در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان هستند.
6994/6026/
انتهای پیام

نظر شما