شناسهٔ خبر: 28924899 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرچک 270 هزار نفری هلال احمر ندارد

تهران-ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک گفت: قرچک با داشتن بیش از 270 هزار نفر جمعیت از داشتن هلال احمر محروم است و این امر مشکلات زیادی را برای خدمت رسانی در مواقع بحرانی به همراه می آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، بهمن خطیبی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل فرمانداری شهرستان قرچک برگزار شد اظهار داشت: استقرار هلال احمر در شهرستان قرچک یکی از اولویت هایی است که تا کنون محقق نشده و این کمبود می تواند در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده ، مشکلاتی را برای شهرستان به همراه آورد.
وی تصریح کرد: با استقرار هلال احمر می توان 10 درصد از اقلام مورد نیاز جمعیت شهرستان در زمان بروز بلایای طبیعی نظیر زلزله و سیل را تهیه و در سوله های شهرستان دپو کرد که در این صورت و در زمان بروز حوادث غیر مترقبه می توان به سایر شهرستان ها نیز خدمات مناسب ارائه کرد.
سرپرست فرمانداری قرچک افزود : استقرار هلال احمر در شهرستان قرچک ضرورتی است که تحقق آن نیازمند همکاری و مساعدت شهرداری و شورای اسلامی است.
وی از احداث سوله های مدیریت بحران به عنوان دیگر نیاز شهرستان قرچک یاد کرد.
خطیبی فرونشست زمین را به عنوان یکی از مشکلات دشت ورامین اعلام کرد و افزود : آب منطقه‌ای استان تهران در خصوص فرونشستن زمین در دشت ورامین تمهیدات لازم را به کار گیرد تا از پیشرفت آن که می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته و تأسیسات و زیرساخت های منطقه را نابود کند ، جلوگیری شود.
وی تأکید کرد: جلوگیری از استحصال بیش از پروانه از چاه های مجاز ، شناسایی و تخریب چاه های آب غیر مجاز و انجام مطالعات زمین شناسی به عنوان اولویت های مقابله با پدیده فرونشست زمین یاد کرد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539

نظر شما