شناسهٔ خبر: 28924384 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته ویژه استانی/

رکورد زائران خارجی اربعین ورودی از مرز آستارا شکسته شد/ گل همیشه بهار؛ دارویی برای مقابله با زمستان سرطان/ کرمان، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور

خبرگزاری میزان- فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: شمار زائرین خارجی اربعین حسینی ورودی به کشور از مرز زمینی آستارا به ۱۰ هزار نفر رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،کرمان، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور، رکورد زائران خارجی اربعین ورودی از مرز آستارا شکسته شد، انار باستانی مفرغی در مازندران رونمایی می‌شود،تلاش برای تعیین کانون‌های تولید گردوغبار در سازمان زمین‌شناسی، مسجد جامع اردستان جهانی می‌شود و آخرین آمار مصدومان طوفان در خوزستان و ایلام اینها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.
 
رکورد زائران خارجی اربعین ورودی از مرز آستارا شکسته شد

یونس رنجکش فرماندار بندر مرزی آستارا در جریان بازدید از پایانه مرزی آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این تعداد زائر خارجی در قالب حدود ۲۰۰ کاروان شامل ۶ هزار زائر مرد و ۴ هزار زائر زن می‌باشند.وی ادامه داد: این زائرین از کشور‌های جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و داغستان می‌باشند که برای شرکت در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی در کربلا وارد کشورمان شده اند.

رکورد زائران خارجی اربعین ورودی از مرز آستارا شکسته شد/ گل همیشه بهار؛ دارویی برای مقابله با زمستان سرطان/ کرمان، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور
وی با اشاره به فضای معنوی ایجاد شده در شهرستان، افزود: پیش بینی می‌شود شمار زائرین تا پایان هفته به بیش از ۱۲هزار نفر برسد که این تعداد در سال گذشته ۹ هزار نفر بود.رییس ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا افزود: برای انجام تشریفات گمرکی ورود زائرین در مرز آستارا و همچنین استقبال از آنان برنامه‌های مختلفی اجرا شده که شامل پذیرایی و اسکان موقت در موکب‌های ایجاد شده در پایانه مسافری و امامزاده است.یونس رنجکش با اشاره به اینکه این اقدامات با مشارکت و همراهی مردم و برنامه ریزی‌های ستاد اربعین شهرستان انجام شده است، توضیح داد: طرح پیاده روی جهانی اربعین از ابعاد مختلف حائز اهمیت است که باید به آن توجه و اثرات آن به خوبی برای مردم تبیین شود و به واسطه برنامه ریزی‌های خوبی که این سال‌ها انجام شده ما شاهد استقبال از این طرح بین عاشقان امام حسین (ع) در سراسر جهان هستیم و کشورمان هم در متن این حادثه بزرگ قرار دارد.
 
کرمان، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور
 
"حمید ملانوری"سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند بخشی از آب چاه‌های خود را در اختیار مجتمع‌های گلخانه‌ای قرار دهند و در آن گلخانه‌ها نیز شریک شوند.وی با اشاره به رتبه‌های کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: در شمال استان کرمان ۱۸۰ هکتار و در جنوب استان ۲۰۶۳ هکتار گلخانه وجود دارد که استان کرمان در این زمینه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان این مطلب که گلخانه‌ها در مدیریت منابع آب، اشتغال جدید و ... کمک شایانی می‌کنند، تصریح کرد: استان کرمان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است لذا در مدیریت بخش کشاورزی و منابع آب باید کوشا باشیم و دقت خود را در این خصوص بالا ببریم.وی از رابطه کشاورزی و آب در زندگی بشری سخن به میان آورد و عنوان کرد: باید تعصبات ما ملی و منطقه‌ای باشد تا به توسعه مشخص و درستی برسیم.ملانوری بیان کرد: مردم با حساسیت روی بحث آب واکنش نشان می‌دهند لذا باید مدیریت آن استرتژیک و حساس باشد، ضمن آنکه باید مطالعات آب برای اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری نیز در سطح استان کرمان و کشور انجام شود.
 
گل همیشه بهار؛ دارویی برای مقابله با زمستان سرطان
 
محسن پویان مدیر دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی اظهار کرد: تغییر شیوه‌های زندگی و متعاقب آن نوع تغذیه خانواده‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی همه از عواملی هستند که بیماری سرطان را به طور جدی در همه جوامع مطرح می‌کند.

رکورد زائران خارجی اربعین ورودی از مرز آستارا شکسته شد/ گل همیشه بهار؛ دارویی برای مقابله با زمستان سرطان/ کرمان، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور
وی با بیان اینکه مصرف دمنوش‌های گیاهی به طور مستمر یکی از راه‌های کم هزینه و در دسترس است، افزود: گل همیشه بهار از گونه Calendula است.مدیر دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی بیان کرد: گل همیشه بهار، گیاهی علفی است که چه به صورت گلدانی در آپارتمان و چه به صورت کاشته شده در باغچه خانه مورد استفاده قرار گرفته باشد، به شکل دمنوش در تغذیه یا به صورت موضعی خواص دارویی و درمانی زیادی دارد.پویان ادامه داد: گل همیشه بهار گیاه زینتی - دارویی است که مصرف ۲ تا ۴ گرم از این گیاه خشک و دو نوبت در روز می‌تواند برای پیشگیری از سرطان خون، سرطان ریه، سرطان پروستات و سرطان روده بسیار موثر و مفید باشد که تحقیقات علمی نیز آن را اثبات و تایید کرده است.وی یادآور شد: علاوه بر این، گل همیشه بهار برای رفع اضطراب و استرس‌های عصبی، ورم معده و درمان گلودرد اثربخش است.
 
انار باستانی مفرغی در مازندران رونمایی می‌شود

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی و اقتصادی انار اشرف در هفته اول آبان در شهرستان بهشهر اظهار کرد: انار باستانی مفرغی از کشفیات باستان شناسی سایت موزه گوهر تپه به دست آمده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در رونق گردشگری و معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و صنایع دستی اهمیت دارد، گفت: جشنواره‌ها یک فعالیت فرهنگی است که باید به سمت اقتصادی شدن پیش برود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه هنوز در برگزاری جشنواره‌ها نوپا هستیم، یادآور شد: این جشنواره‌ها در کشور‌های گردشگرپذیر عامل جذب گردشگر به شمار می‌آید و با حضور گردشگر به منطقه نیز فرصت‌هایی شغلی و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود. با موضوعیت دادن به جشنواره‌هایی، چون انار اشرف که هر ساله در بهشهر برگزار می‌شود، فرصت‌های جدیدی در شهرستان ایجاد می‌شود که می‌تواند مورد استفاده سرمایه‌گذاران در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.

تلاش برای تعیین کانون‌های تولید گردوغبار در سازمان زمین‌شناسی

در راستای وظایف حاکمیتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و طرح تعیین کانون‌های گرد و غبار در سراسر کشور، نمونه‌برداری رسوبات کانون‌های احتمالی تولید گردوغبار از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در استان فارس اجرایی شد و به پایان رسید.

رکورد زائران خارجی اربعین ورودی از مرز آستارا شکسته شد/ گل همیشه بهار؛ دارویی برای مقابله با زمستان سرطان/ کرمان، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور
در این نمونه‌برداری بیش از ۲۰۰ نمونه از رسوبات مناطق مستعد تولید گردوغبار مانند دریاچه‎های استان شامل دریاچه‌های "مهارلو"، "بختگان"، "طشک"، "پریشان"، "کافتر" و همچنین بعضی از دشت‌ها مانند "مرودشت"، "لار"، "لامرد"، "داراب"، "جهرم"، "نی‌ریز" و "قطروئیه" برداشت شد.نمونه‌های برداشت شده در آزمایشگاه مرجع سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور آنالیز شد و ترکیبات رسوب و مقادیر ۷۰ عنصر مشخص و نقشه کانون‌های تولید گردوغبار در استان تهیه و منتشر می‌شود.نمونه‌برداری در مناطق تحت تاثیر این کانون‌ها فاز دیگری از مطالعات است تا وضعیت آلودگی مناطق جمعیتی و شدت تاثیر این کانون‌ها مشخص شود.
 
مسجد جامع اردستان جهانی می‌شود
 
مهدی مشهدی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان اظهار کرد: مسجد جامع اردستان یک اثر بی‌نظیر جهانی شامل، مدرسه علوم دینی، حسینیه، کاروانسرا، حمام، بازارچه و آب انبار است. این مجموعه زنده و هم‌اکنون پویا بوده و سازمان میراث فرهنگی وظیفه مرمت و حفظ این بنا را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مسجد جامع اردستان جز بنا‌های شاخص شهرستان به شمار می‌آید، افزود: طی بررسی‌های انجام شده حریم مجموعه مسجد مشخص شده است و کار‌های مطالعاتی برای ثبت جهانی مسجد جامع از سمت اداره میراث فرهنگی انجام و ارسال شده است. امیدواریم با پیگیری‌هایی که از سوی استان می‌شود به زودی شاهد ثبت جهانی این اثر نیز باشیم.سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان در خصوص ادامه طرح بازآفرینی در اردستان، گفت: با توجه به اینکه محور اطراف مسجد جامع به پایان نرسیده است اکثر اعضای کارگروه بازآفرینی معتقد هستند که این پروژه به اتمام برسد و بعد طرح بازآفرینی قنات دوطبقه آغاز شود.مشهدی در پاسخ به این سؤال که چرا زمان اجرای طرح بازآفرینی اطراف مسجد جامع طولانی شده است، گفت: مشکل این طرح این بود که قبل از اینکه به تأیید شورای فنی استان برسد پروژه شروع شد. البته کار‌های خوبی شده است و در حال حاضر پروژه با پیشرفت خوبی در حال انجام است.وی با اشاره طرح بازآفرینی قنات دوطبقه اردستان گفت: موضوعی که درجلسه با شهرداری مطرح شد این است که بازآفرینی قنات دوطبقه باید فاز به فاز انجام شود. همچنین باتوجه به استفاده آب قنات برای کشاورزی زمان اجرای طرح زمانی باید اتفاق بیفتد که نیاز به آب کمتری داشته باشیم.سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که در محدوده قنات دوطبقه عملیاتی اجرا شود، خاطرنشان کرد: قبل از شروع اجرای طرح باید پروژه به تأیید شورای فنی اداره کل برسد در غیر این صورت طرح شروع نخواهد شد.
 
آخرین آمار مصدومان طوفان در خوزستان و ایلام

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته استان‌های ایلام و خوزستان متاثر از طوفان بوده‌اند، گفت: در پی وقوع طوفان ۸۱ تن مصدوم شدند که ۳۷ تن از آن‌ها توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۴۴ تن در محل درمان شدند.
 
رکورد زائران خارجی اربعین ورودی از مرز آستارا شکسته شد/ گل همیشه بهار؛ دارویی برای مقابله با زمستان سرطان/ کرمان، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور

وی همچنین با اشاره به مرگ یک تن در اثر ریزش آوار نیز گفت: این فرد که از اهالی شهر مهران بود به علت آسیب دیدگی ناشی از ریزش آوار بر اثر طوفان جان خود را از دست داد.
 
صرفه‌جویی ۴۷ میلیون لیتر بنزین در چهارمحال و بختیاری

جعفر سالاری‌نسب مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری حدود ۴۷ میلیون و ۱۳۲ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده CNG در مجاری عرضه CNG استان به فروش رسیده است.

وی افزود: به ازای میزان گاز طبیعی فشرده CNG مصرف شده در این بازه زمانی حدود ۴۷ میلیون لیتر بنزین در چهارمحال و بختیاری صرفه‌جویی شده است.سالاری‌نسب تصریح کرد: بازدید‌های ادواری توسط کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت CNG ادامه دارد.وی خاطرنشان کرد: در این بازدید‌ها مطابق با چک لیست‌های سازمان استاندارد، وضعیت جایگاه‌های سی ان جی استان در راستای ارتقاء سطح ایمنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
باران نفس ۱۴۷۲ خوزستانی را تنگ کرد

فرهاد حمزه‌لویی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بارندگی‌های شب گذشته (۲۹ مهر) در اهواز و دیگر شهر‌های استان خوزستان، اظهار کرد: در پی این بارندگی‌ها در مجموع ١٤٧٢ بیمار با علائم مشکلات تنفسی از شب گذشته تا ساعت ۸ صبح امروز به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در شهر‌های استان مراجعه کرده‌اند.وی افزود: از مجموع این بیماران، ۳۱ نفر در بخش‌های بیمارستانی و هشت نفر در بخش ویژه بیمارستان‌ها بستری و دیگر بیماران به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
 
 
راکتور ۵۰ مگاواری ساخت داخل وارد مدار برق استان یزد شد

سیدعباس حسینی رئیس گروه نظارت بر تعمیرات پست و خط شرکت برق منطقه‌ای یزد اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت توانیر، یک دستگاه راکتور ۵۰ مگاواری از تولیدات داخل کشور- ساخت شرکت ایران ترانسفو- از برق منطقه‌ای زنجان درخواست شد و پس از انتقال به پست ۴۰۰ کیلو ولت یزد۲ سر خط ۴۰۰ کیلو ولت AS ۹۲۷ نصب و در مدار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نحوه تامین راکتور، بر اساس ماده ۱۰ آیین‌نامه معاملات شرکت‌های برق منطقه‌ای انجام شده است، افزود: این پروژه به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال، با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در کشور با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان انتقال، نصب و اجرا شد.حسینی همچنین با اشاره به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای که در اجرای این طرح انجام گرفته است، بیان کرداین فرایند در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی انجام شده است.
 
انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما