شناسهٔ خبر: 28924006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با حضور مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در شیراز انجام شد:

افتتاح پنجمین دوره المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان فارس

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و کمک به فعالیت های حرکتی دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد جعفری در مراسم افتتاح پنجمین دوره  المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان در مدارس فارس ،در دبیرستان دخترانه علوی ناحیه سه شیراز ، گفت: المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و کمک به فعالیت های حرکتی دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: پنجمین دوره  المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای، همزمان با هفته تربیت بدنی  و با حضور بیش از 5 میلیون دانش آموز در سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: از اهداف اصلی این طرح ، ایجاد شادابی و نشاط در بین دانش آموزان ، ارتقاء سطح سلامت جسمانی و روانی  آنها و تلاش برای ایجاد انس بیشتر بین دانش آموزان از طریق ورزش و ایجاد رقابت سالم  همراه با رفاقت بین آنها در یک محیط سالم  است.

جعفری از مهمترین اهداف این طرح را شرکت جویی دانش آموزان در فعالیت های حرکتی و ورزشی و  افزایش اعتماد به نفس در آنها  عنوان کرد و گفت: افزایش نظم پذیری و سازمان پذیری ، کمک دانش آموزان به هم در قالب کارهای تیمی و گروهی از دیگر اهداف مهم این طرح می باشد و یکی از  اولویت های ما در مدراس ابتدایی نیز پرهیز از رقابت های فردی و گرایش دانش آموزان  به سمت رقابت های گروهی است.

وی به همکاران خود در حوزه تربیت بدنی و فعالیت های ورزش دانش آموزان در سراسر کشور توصیه کرد تا ضمن اجرای دقیق فعالیت های پیش بینی شده در ورزش دانش آموزی ، مسابقات و برنامه های اختتامیه طرح های مختلف ورزش دانش آموزی را  در دهه مبارک فجر و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نمایند.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از نکات مثبت المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای ، استفاده مدراس از تمام ظرفیت های موجود در اجرای آن است که از آن جمله می توان به بهره گیری از توانایی والدین در قالب انجمن اولیا و مربیان در مدارس و سایر همکاران و دانش آموزان در سطح مدرسه  نام برد تا مدرسه به عنوان مکانی برای شادابی و پویایی و تحول برای دانش آموزان باشد.

جعفری همچنین گفت: هم اکنون برای همه پایه ها و مقاطع تحصیلی ، دو ساعت درس تربیت بدنی پیش بینی شده  و این زمان کم نمی تواند ما را به همه اهداف مورد نظر برساند وبه همین دلیل است که طرح های مختلفی همچون المپیاد ورزشی درو ن مدرسه ای ، حیاط پویا، کانون های ورزشی درون  مدرسه ای ، نرمش صبحگاهی و .. را برنامه ریزی نموده ایم تا در ساعات فعالیت های فروق برنامه نیز ،افرایش سواد حرکتی دانش آموزان  پی گیری  شود.

گفتنی است در سفر مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به شیراز، عباس حاجی‌زاده به عنوان معاون فضاها و فعالیت‌های ورزشی این دفتر نیز وی را همراهی می کند.

نظر شما