شناسهٔ خبر: 28923776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

گفت‌وگوی صمیمانه رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با دانش‌آموزان

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با حضور در موزه و مرکز اسناد ملی جمعیت هلال احمر با دانش آموزانی که برای بازدید از نمایشگاه “پرواز بازگشت”آمده بودند، دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیتر مائورر در دیدار با دانش آموزان ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: خیلی خوشحالم از اینکه دانش آموزان  ایرانی را در اینجا می‌بینم و برایم این دیدار بسیار حائز اهمیت بود، شما امروز در نمایشگاهی  حضور دارید که  برهه‌ای از تاریخ کشور شما را در معرض نمایش قرارداده است.
وی ادامه داد: در زمان کودکی از بازدید از موزه ها خوشحال و راضی نبودم؛ چرا که به نظر من کار خسته کننده ای بود؛ اما بعدها متوجه شدم که چیزهای زیادی را می‌توانم از موزه یاد بگیرم و بازدید از موزه‌ها بسیار مفیدتر از  ماندن در کلاس است.
رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به اینکه امیدوارم شما هم مثل من از بازدید از این نمایشگاه لذت ببرید، بیان کرد: آثار موجود در نمایشگاه الهام گرفته از واقعیت و خلاقیت هنری است که با یکدیگر ترکیب شده تا احساس خوبی را در بیننده ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ با جمعیت هلال احمر ایران همکاری بسیار نزدیکی دارد تا این دو نهاد با مشارکت یکدیگر بتوانند بعضی از مشکلات که به دلیل جنگ به وجود آمده را رسیدگی کرده و آن مشکلات را برطرف کنیم. شما نسلی هستید که  جنگ را تنها در نمایشگاه ها مشاهده کرده اید و امیدوارم هیچگاه جنگ را از نزدیک تجربه نکنید.
به گفته مائورر، اگر علاقه مند به انجام فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه هستید می توانید به عضویت هلال احمر درآیید و یا نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ شوید تا نسبت به انجام فعالیت های بشردوستانه اقدام کنید.
 

نظر شما