شناسهٔ خبر: 28923683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کمبود پارکینگ عمومی در مشهد

درآمدهای الیت کجا هزینه می‌شود؟

مشهد همچنان با معضل کمبود جای پارک مواجه است؛ مسئله‌ای که کلانشهرهای دنیا مدت‌ها پیش آن را حل کرده‌اند اما در مشهد همچنان در قدم اول هم نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین ، یکی از مهمترین معضلات سال‌های اخیر در مشهد این است که کمبود پارکینگ عمومی در سطح شهر مشهد مشهود است و بسیاری از افرادی که به هسته مرکزی شهر مراجعه می‌کنند با مشکل کمبود جا مواجه هستند.

البته نباید از حق گذشت که در سال‌های اخیر تعداد وسایل حمل و نقل شخصی نیز افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر به همین دلیل مردم رغبت کمتری برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارند اما از سوی دیگر همین مسئله سبب شده که هسته مرکزی شهر با ترافیک بسیار سنگینی مواجه باشد و از سوی دیگر پارکینگ‌ها نیز کم است.

اگر در ایام و ساعت‌های خاصی به هسته مرکزی مشهد مراجعه کنید شاهد هستید که جدال برای پیداکردن پارکینگ کم نیست و علاوه بر این شهروندان از نظر روحی و روانی نیز به همین دلیل دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

پارک حاشیه‌ای به صرفه نیست

یکی از شهروندان مشهدی با اشاره به کمبود پارکینگ در مشهد می‌گوید: پارک حاشیه‌ای اصلا به صرفه نیست زیرا هزینه آن بالا است و به شخصه اصلا دوست ندارم از پارک حاشیه‌ای استفاده کنم زیرا ثمرات هزینه‌هایی که برای پارک حاشیه می‌شود مشخص نیست کجا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در مشهد و به ویژه در هسته مرکزی شهر کار فوری داشته باشید نباید از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کنید خاطرنشان می‌کند: از سوی دیگر وسایل حمل و نقل عمومی نیز معمولا سر ساعت شما را به مقصد نمی‌رسانند.

کمبود پارکینگ یک مشکل دیرینه است

شهروند دیگری نیز در این زمینه عنوان می‌کند: از زمانی که یادم است مشهد مشکل پارکینگ داشته البته نباید از انصاف گذشت که در سال‌های اخیر پارکینگ‌های زیادی احداث شده اما مشکل این است که این تعداد ساخته شده با نیاز شهر مشهد تناسب ندارد.

وی ادامه می‌دهد: اگر دقت کنید بسیاری از شهروندان برای فرار از پارک حاشیه و هزینه‌های بیخودی آن همیشه به دنبال این هستند که کوچه‌ای پیدا کنند و بعضا این کوچه با محل کار ممکن است فاصله زمانی زیادی داشته باشد.

وی می‌گوید: الیت هزینه زیادی طی این سال‌ها از مردم گرفته اما هزینه‌کرد آن مشخص نیست؛ برای مثال هیچ وقت به صورت شفاف اعلام نکرده‌اند که این تعداد پارکینگ از این هزینه‌ها ساخته شده است.

جای پارک نایاب است

شهروند دیگری که در حاشیه پارک ملت مشهد سکونت دارد هم می‌گوید: خیلی وقت‌ها برای پارک مقابل منزل شخصی خود نیز با مشکل مواجه می‌شویم زیرا شهروندان برای فرار از هزینه الیت مجبور هستند در تمامی کوچه‌های اطراف پارک کنند.

وی می‌گوید: به‌هرحال مردم هزینه‌ای صورت می‌دهند و دوست دارند این هزینه‌کرد و آثار و تبعات آن برایشان ملموس باشد و نمی‌دانم چرا در این زمینه شفاف سازی درستی صورت نمی‌گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما