شناسهٔ خبر: 28923511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در واکنش به تصمیم ترامپ در قبال پبمان ۱۹۸۷صورت گرفت

هشدار گابریل نسبت به «جنون اتمی» در اروپا

وزیر امور خارجه سابق آلمان هشدار داد، تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد یک تهدید است و باعث رقابت تسلیحات اتمی جدیدی میان ابرقدرت‌های نظامی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان در مصاحبه‌ای با دی‌وولت گفت: در صورت لغو این توافق از سوی آمریکا، باید یک ابتکارعمل جدید خلع سلاح مطرح شود. اگر نتوانیم بار دیگر جلوی چرخه تسلیحات اتمی را بگیریم، مرکز اروپا و آلمان صحنه جنون اتمی خواهد شد.

پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که تصمیم دارد تا آمریکا را از این توافق خارج کند، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که به دنبال گفت‌وگو با مسکو است و می خواهد استراتژی ترامپ را برای روسیه توضیح دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرد که کشورش را از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج می‌کند؛ پیمانی که بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضا شد و هدف از آن نابودی موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد بود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) در سال ۱۹۸۷ در واشنگتن میان رهبران ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی برای حذف موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد امضا شد و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری آمریکا و میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی آن را امضا کرده‌اند. این پیمان تولید و آزمایش موشک‌های کوتاه برد ۵۰۰ کیلومتر تا میان بردهایی ۵۵۰۰ کیلومتری را منع می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما