شناسهٔ خبر: 28923210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابراز امیدواری تونس برای حل مسأله سوریه از طریق مذاکره

وزیر امور خارجه تونس ابراز امیدواری کرد، سوریه از طریق مذاکره و نه از طریق نظامی بحران خود را حل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خمیس جهیناوی، وزیر خارجه تونس در مصاحبه با ارم نیوز تأکید کرد، حوادثی که در سوریه رخ می دهد، دردناک است. بخش عمده‌ای از این کشور به دلایلی که بعضاً قابل درک نیست، تخریب شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که سوری‌ها برای بحران خود راه‌حلی پیدا کنند و به منظور حل آن، به گفت‌وگو بنشینند.

جهیناوی تأکید کرد، هیچ راه‌حل نظامی در سوریه وجود ندارد. تنها راه‌حل سوری‌ها این است که با یکدیگر مذاکره کنند و از این طریق اختلافات خود را حل کنند. سوریه باقی خواهد ماند. سوریه به عنوان کشوری در عرصه عربی جایگاه خواهد داشت.

وزیر خارجه تونس گفت: رویدادهای سوریه و مذاکراتی را که اخیرا صورت گرفته، پیگیری می‌کنیم. سوریه باید با حمایت گروه بین‌المللی به ویژه کشورهای عربی به مذاکرات خود ادامه دهد. اتحادیه عرب در خصوص بحران سوریه موضع‌گیری نمی‌کند و امید است که به مسئولیت خود در این باره عمل کند.

وی در خصوص روابط میان دو کشور، گفت: سفارت تونس در سوریه فعال است. روابط در حال حاضر در سطح سفیر نیست اما دیپلمات‌هایی در سفارت کار می‌کنند. این سفارت‌خانه تعطیل نخواهد شد. اگر تحولاتی در جهت رویکرد صحیحی که ما دنبال می‌کنیم، صورت بگیرد، تصمیم مناسبی اتخاذ خواهیم کرد که به سوری‌ها برای دستیابی به راه حل کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما