شناسهٔ خبر: 28923102 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جمع آوری 2411 مورد انشعاب غیر مجاز توسط برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از جمع آوری دو هزار و 411 مورد انشعابات غیرمجاز در حوزه عملیاتی این شرکت خبرداد. به

صاحب‌خبر - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از جمع آوری دو هزار و 411 مورد انشعابات غیرمجاز در حوزه عملیاتی این شرکت خبرداد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عادل کاظمی با بیان مطلب فوق افزود: بیشترین تعداد جمع آوری انشعابات غیر مجاز در سال 97، مرداد ماه بود که751 مورد را شامل می‌شد.
وی گفت: استفاده غیرمجاز و سرقت انرژی برق، صدمات و خسارات قابل توجهی به شبکه برق وارد کرده و در نتیجه موجب آسیب رساندن به وسایل و تجهیزات الکتریکی مشترکان می شود. 
وی گفت: در ماه های اخیر مناطق آلوده به انشعابات غیرمجاز در حوزه عملیاتی شرکت، شناسایی و اکثریت آنها جمع آوری شده‌اند. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، مجموع تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز در شش ماهه اول سال 97 تعداد 344فقره بوده است. 
کاظمی با اشاره به آمار انشعابات غیر مجاز که در مجاورت شبکه برق هستند، گفت: مجموع انشعابات غیرمجاز در سال 97، دو هزار و 333 مورد بوده است.
وی با تاکید بر اهداف و وظایف جمع آوری برق‌های غیرمجاز بیان کرد: برای کاهش استفاده غیر مجاز برق، اجرای طرح‌های نیرورسانی به مناطق فاقد شبکه با استفاده از کابل خود نگهدار در دستور کار قرار گرفته است. 
کاظمی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از افزایش انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه نشین، گشت و بازرسی مکرر توسط اکیپ برق های غیر مجاز در این مناطق توسط همکاران شرکت انجام می شود. 
وی با اشاره به مشکلات و علل شیوع و عدم امکان جمع آوری کامل انشعابات غیرمجاز، تشریح کرد: عدم کنترل ساخت و ساز های غیرمجاز ساختمانی در مناطق خارج از محدوده، طرح های هادی روستایی و عدم صدور مجوز از طرف دهیاری ها، بخشداری ها، بنیاد مسکن و شهرسازی یکی از عمده ترین مشکلات در بوجود آمدن انشعابات غیرمجاز به شمار می‌آید. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، ادامه داد: عدم کنترل در ساخت و ساز های غیرمجاز ساختمانی در زیر خطوط شبکه 132 و 230 کیلوولت موجود و عدم امکان جابجایی خطوط و منع واگذاری انشعاب در زیر حریم از دیگر مشکلات جمع آوری انشعابات غیرمجاز برق محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر راهکارهای ارائه شده برای برخورد با استفاده کنندگان برق های غیر مجاز، اظهار کرد: به این منظور جلسات متعددی با شهرداری‌ها و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری برگزار شده است که امید می رود نتایج این جلسات و تصمیمات آن در آینده‌ای نه چندان دور، راه گشای این گونه مشکلات باشد.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی عمومی از طریق رسانه های جمعی به منظور آگاه سازی مردم از اثرات سوء استفاده از برق‌های غیر مجاز در سطح شهر به انجام رسیده است که انتظار می رود همکاری مردم با شرکت توزیع نیروی برق، راه سوء استفاده کنندگان از انرژی الکتریکی را‌‌ تا حدودی‌ مسدود سازد.

انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما