شناسهٔ خبر: 28922740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فلسفه انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبیین شود

R41450/P1486/S6,72/CT11

استاندار لرستان گفت: پایه‌ها و فلسفه انقلاب اسلامی برای جوانان، دانش آموزان و دانشجویان تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ عمومی مجموعه ارزش‌ها، باورها و عقاید یک جامعه است ازاین‌رو باید در این جلسه فرهنگ و باورهای محلی را بررسی کنیم.

وی بابیان اینکه رفتارهای محلی گاهی اوقات اجبارهایی برای جامعه ایجاد می‌کند افزود: جامعه عشایری و سنتی ما با خودباورهایی دارد که بخشی از آن خوب است و باید آن را تقویت کرد، مانند فرهنگ تعاون و همکاری که در جوامع سنتی به شکل بسیار خوبی درکشت و کار و ساخت‌وساز وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی باید شیوه‌های تقویت کارهای درست جامعه سنتی را بررسی کند عنوان کرد: بخش دیگر فرهنگ محلی در بحث شیوه‌های عزاداری و رسومات عروسی مشکلات اساسی دارد که باید در این جلسات موردبحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به مناسبت‌های مهم روز 13 آبان ازجمله تبعید حضرت امام خمینی(ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی که هرکدام بحث‌ها و تحلیل‌های خاص خود را دارد بیان کرد: نام‌گذاری روز ملی استکبارستیزی خیلی بامسما است و باید با همکاری تمامی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کرد تا مقدمات لازم برای حضور اقشار مختلف مردم در این روز را فراهم کنیم.

خادمی تصریح کرد: اکنون ‌که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم نباید تنها به ارائه خدمات بسنده کرد؛ ما باید سعی کنیم فلسفه، بحث‌های نظری و پایه‌های انقلاب اسلامی را به‌درستی تحلیل کنیم و اینکه دلایل و اهداف انقلاب اسلامی چه بوده و تاکنون به کدام خواسته‌ها دست پیداکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این‌یک فرصت خوب است که پایه‌ها و فلسفه انقلاب اسلامی را برای جوانان، دانش آموزان و دانشجویان تحلیل کنیم و همچنین باید آن را در تریبون‌های آزاد تعمیم بخشی کرد تا آنان بهتر با انقلاب اسلامی آشنا شوند.

استاندار لرستان گفت: امسال کارهای فرهنگی خوبی ازجمله نشست بین‌المللی پیر غلامان، جشنواره موسیقی محلی و سایر برنامه‌ها در استان انجام‌شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما