شناسهٔ خبر: 28922546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تروریست‌ها سلاح سنگین خود را از غرب حلب خارج کردند

منابع سوری اعلام کردند: بر اساس توافق «سوچی»، گروه‌های تروریستی سلاح‌های سنگین خود را از غرب حلب خارج کردند.

صاحب‌خبر -
 منابع مطلع به شبکه خبری «المیادین» خبر دادند که گروه‌های تروریستی «فیلق الشام و ثوار الشام» در قالب اجرای توافق سوچی، ادوات نظامی سنگین خود را از محله جمعیة الزهراء در غرب حلب بیرون بردند.
 
این 2 گروه همچنین به همراه گروه موسوم به «نور الدین الزنکی»، ادوات نظامی سنگین نظیر تانک‌ها، خمپاره انداز‌ها و توپخانه سنگین را از محله الراشدین در غرب حلب بیرون بردند.
 
به گفته این منابع، تجهیزات نظامی تروریست‌ها به روستا‌های کفرلوسین و الشیخ سلمان در نزدیکی شهر داره عزه و منطقه المواصلات الأتارب در غرب حلب منتقل شده است و تروریست‌ها هنوز با سلاح‌های سبک و برخی سلاح‌های سنگین خود در منطقه عاری از سلاح حضور دارند.
 
ائتلاف تروریستی هیئة تحریر الشام (هتش) در پانزدهم اکتبر جاری با صدور بیانیه‌ای از ادامه نبرد با دولت سوریه و مخالفت با کنار گذاشتن سلاح خود خبر داد و گفت که راهی را که شروع کرده ادامه می‌دهد و تسلیم آنچه اشغالگر روسی خواند، نمی‌شود.
 
این گروه علت اعلام دیرهنگام موضع خود در قبال توافق سوچی را رایزنی‌ها و ادامه تماس با گروه‌های موسوم به نهاد‌های انقلابی در شمال و شخصیت‌های وابسته به آن‌ها در داخل و خارج دانست.
 
ائتلاف هیئة تحریر الشام (هتش) طی حملات بیش از سه سال پیش خود زیر چتر ائتلاف جیش الفتح به شهر‌های ادلب، اریحا و جسر الشغور هزاران غیرنظامی را آواره و مجبور به مهاجرت از آنجا کرد.
 
روسیه و ترکیه بیست و ششم شهریور ماه گذشته به توافقی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در استان ادلب و مناطق اطراف آن دست یافتند.
 
پس از دیدار رئیس جمهور روسیه ولادمیر پوتین و رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در سوچی روسیه، اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب‌نشینی کرده و تنها نیرو‌های روسی و تُرک در آن مستقر خواهند شد.

نظر شما