شناسهٔ خبر: 28921805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اربعین حسینی| تمهیدات دستگاه‌های اداری خراسان شمالی برای زائران کربلا

R7719/P1361/S6,55/CT7

دستگاه‌های اداری خراسان شمالی تمام توان خود را برای خدمت به زائران حسینی در موسم اربعین به کار بسته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد همزمان با آغاز موسم اربعین، هم افزایی و اقدامات لازم در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن این راهپیمایی حماسی در خراسان شمالی نیز شکل گرفته تا مردم با آسودگی خاطر و بدون دغدغه راهی این سفر مبارک شوند.

بیش از 10 هزار نفر را ساماندهی می‌کنیم

محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: پیش بینی و تعداد سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده بود 8 هزار نفر است، اما تلاش و موج آفرینی خوبی که در استان شکل گرفت پیش ‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار نفر از استان راهی کربلا شوند.

وی از آمادگی کامل در خصوص ساماندهی زوار هم‌استانی در اربعین حسینی افزود: خوشبختانه بنا به گزارشات و اقدامات انجام گرفته، آمادگی بالایی را در دستگاه‌ها و نهادهای مردمی دارا می‌باشیم.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: از چند روز گذشته پیش گروه‌ها و خادمان هم استانی به کربلا و ایلام اعزام شده و آمادگی کامل را برای خدمت رسانی به بیش از 10 هزار زائر را در موکب های مستقر در کربلا و قبل مرز مهران را دارا می‌باشند.

150 دستگاه اتوبوس زائران اربعین خراسان شمالی را جابجا می‌کنند

علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: برای تامین و ارتقای ایمنی زائران، شرکت های مسافربری مکلف شده‌اند تا نسبت به کنترل فنی ناوگان اقدام داشته باشند و نسبت به رفع نقص و ایرادهای فنی خودروها مبادرت ورزند.

وی در ادامه افزود: از کاروان‌ها و زائران درخواست می‌شود از هم اکنون نسبت به عقد قرارداد و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های مسافر بری اقدام داشته و آن را به تاخیر نیندازند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: خوشبختانه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه جایی زائران اربعین حسینی(ع) به مرز وجود ندارد. آمادگی کامل برای جابه جایی این زائران به مرز در این استان وجود دارد.

وی از کاروان ها خواست که به هیچ عنوان با راننده ها، قرار داد منعقد نکنند زیرا ممکن است راننده در هنگام بروز مشکل احتمالی، پاسخگوی مسافر نبوده و زائران در سفر به مرز دچار مشکل شوند.

این مقام مسئول گفت: کاروان ها حتما با شرکت های مسافربری قرار داد منعقد کنند زیرا شرکت‌ها نسبت به انجام خدمات متعهد بوده و مشکلات و شکایت های احتمالی قابل رسیدگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: امسال، مرز خروجی زائران خراسان شمالی برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین حسینی(ع) مهران تعیین شده است.

سال گذشته بیش از پنج هزار زائر اربعین حسینی(ع) توسط ناوگان عمومی خراسان شمالی به مرزها جابه جا شدند و پیش بینی می شود امسال این رقم تا 20 درصد افزایش یابد.

زائران نگران منازل خالی از سکنه خود نباشند؛ امنیت راه‌ها برقرار است

سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز درباره اقدامات نیروی انتظامی استان خراسان شمالی با توجه به نزدیک شدن موسم اربعین اظهار داشت: نیروی انتظامی استان با توجه به نزدیک شدن موسم اربعین حسینی و عزیمت حجم زیادی از هم استانی‌ها به این سفر مبارک، برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه انتظامی پلیس استان٬ افزود: پوشش انتظامی راه‌های مواصلاتی استان به طور جدی در دستور کار پلیس استان قرار گرفته است. همچنین از طرفی چون برخی افراد با سفر به کربلا٬ اماکن مسکونی خود را خالی می‌کنند٬ پوشش امنیتی منازل را در محله‌های مختلف استان در دستور کار خود داریم.

مظاهری در ادامه تصریح کرد: در حوزه پلیس راه نیز هماهنگی‌های لازم را با سازمان‌های خدمات رسان به ویژه اتوبوس‌رانی به عمل آورده‌ایم که زائران استان در مسیر مشکل خاصی را نداشته باشند.

وی با اشاره به هشدار‌های امنیتی پلیس فتا به زائران اربعین حسینی تصریح کرد: باتوجه به حجم زیاد تقاضاها و مراجعات به سایت‌های مختلف در این ایام بنابه آمار پلیس فتا افراد کلاهبردار نیز مشغول به فعالیت در این حوزه‌ها هستند که درخواست ما از هم استانی‌ها این است که حتما از سایت‌ها و مراجع رسمی برای ثبت نام و دیگر خدمات استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه اخذ گذرنامه حتما در استان انجام گیرد٬ گفت: همه افراد برای تهیه گذرنامه و ویزا حتما در مبدا استان اقدامات خودشان را انجام دهند چرا که خدمات‌رسانی در استان‌های مرزی مشکل است و اصلا انجام نمی‌شود.

مظاهری به مسائل مربوط به دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب که مشکل سربازی دارند، خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شد و در ابلاغ سازمان وظیفه عمومی مبلغ 3 میلیون ودیعه آنان با همکاری سازمان حج و زیارت به 100 هزار تومان کاهش پیدا کرده و تاکنون 312 مجوز خروج از کشور را در این حوزه صادر کرده‌ایم.

موکب‌های خراسان شمالی روزانه میزبان بیش از 10 هزار زائر است

محمد صفری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی اظهار داشت: امسال شاهد ارسال 23 کامیون و تریلی در قالب 2 موکب اصحاب خراسانی و قمربنی‌هاشم خراسان شمالی در موسم اربعین حسینی هستیم و موکب‌های ما میزبان روزانه 10 هزار زائر است.

 در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی به موکب‌های خراسان شمالی در موسوم اربعین حسینی افزود: نتیجه زحمات خادمین اربعینی خراسان شمالی که تلاش زیادی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام داده‌اند به ثمر نشسته و شاهد ارسال 23 کامیون و تریلی در قالب 2 موکب اصحاب خراسانی و قمربنی‌هاشم خراسان شمالی هستیم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: همانند سال‌های گذشته مکان موکب اصحاب خراسانی در خیابان میدان علما واقع در خیابان حر، روبه‌روی مسجد فردوس واقع شده است.

صفری به بیان خدمات متنوع این موکب به زائران اربعین پرداخت و تصریح کرد: خادمان موکب اصحاب خراسان شمالی 11 روز مانده به اربعین آماده خدمت‌رسانی به زائران هم استانی و دیگر نقاط کشور هستند. این موکب روزانه 5000 غذای گرم در سه وعده صبحانه، نهار و شام و همچنین امکانات رفاهی اعم از مکان خواب، سرویس‌های بهداشتی و حمام در اختیار زائران گرامی قرار می‌دهند همچنین برنامه‌های فرهنگی، بخش دیگری از خدمات موکب اصحاب خراسانی است.

وی در مورد روابط صمیمانه مردم عراق با زائران ایرانی گفت: هر ساله شاهد آن بودیم که با تکمیل جا در موکب، مردم عراق درب خانه‌هایشان را با روی گشاده به روی زائران ایرانی گشوده و استقبال گرمی از آنان می‌کنند که این هر ساله روابط بین مردم عراق و ایران را عمیق‌تر کرده است.

این خادم اربعینی٬ موکب شهدای خراسان شمالی را نیز یکی دیگر از مراکز خدمات‌رسانی استان در اربعین دانست و افزود: این موکب نیز در داخل خاک ایران و در فاصله 3 کیلومتر مانده به مرز مهران همه ساله خدمات زیادی را به زائران ایرانی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ن

نظر شما