شناسهٔ خبر: 28921403 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر ارشاد: طرح هرمسجد یک خبرنگار کلید خورد

تهران- ایرنا- مشاور وزیر ارشاد و دبیرکانون های فرهنگی و هنری مساجد رسانه را یکی از راههای نفوذ و تاثیر گذاری دشمنان عنوان کرد و از اجرایی شدن طرح هر مسجد یک خبرنگار در سراسر کشور با هدف اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی روز دوشنبه در نشست خبری چهل سال با رسانه ها در فرهنگسرای رسانه با تشریح فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، گفت: از آنجاییکه مساجد عدالت محور، مردم محور، دین محور، محله محور و در طول تاریخ به عنوان اثر بخش ترین مکان بوده است اینک نیز تلاش می کنیم با طرح هر مسجد یک خبرنگار بتوانیم گام های موثری در اطلاع رسانی کاملتر به جامعه برداریم.
به گفته ارزانی، روند اثربخشی از طریق مساجد در طول چهل سال عمر انقلاب اسلامی تاکنون ادامه داشته و باید همچنان استمرار پیدا کند.
مشاور وزیر ارشاد، تصریح کرد: چهل سال رویارویی رسانه ای بیگانگان با جمهوری اسلامی باعث شده تا فراز و فرودهای فراوانی را در این مدت شاهد باشیم به طور طبیعی در این میدان تجربیات زیادی توسط رسانه هایی که در خط مقدم جنگ رسانه ای حضور داشتند کسب شده است اما هنوز نتوانسته ایم ارتباط قوی با این موضوع برقرار کنیم چرا که گاهی اتفاقی رخ نداده ولی اخبار توسط برخی ساخته و پرداخته می شود.
دبیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد یادآور شد: مصمم هستیم با برنامه‌ریزی های لازم برای اجرایی‌شدن طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» طی سال جاری و سال های بعدی تلاش شود.
ارزانی افزود: براین باوریم که اجرای طرح هر مسجد، یک خبرنگار می‌تواند در مرحله اول همه برنامه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری را پوشش داده و در هدف مهمتر موفقیت ما در هماوردی با رسانه‌های خارجی را فراهم کند.

** موکب های اتحاد با کارویژه فرهنگی و هنری
حجت الاسلام ارزانی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری از برپایی «موکب‌های الاتحاد» با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و افزود: کار ویژه این موکب ها که بصورت مشترک با حضور جوانان ایرانی و عراقی برپا می شوند فعالیت های فرهنگی و هنری است.
وی افزود: وظیفه ذاتی ما در کانون‌های فرهنگی و هنری، فعالیت در مساجد است اما به دلیل اینکه برخی از کانون‌ها از سال‌ها پیش به صورت داوطلبانه در حوزه پیاده‌روی اربعین حسینی فعالیت داشته اند امسال تلاش شده از این ظرفیت ها برای خنثی کردن نقشه و دسیسه دشمنان در فرقه افکنی و جدایی انداختن بین دو ملت ایران و عراق استفاده شود.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر اینکه فعالیت موکب‌های الاتحاد کاملا مردمی بوده و وابسته به هیچ دستگاه دولتی درعراق نیست، اظهار داشت: در این موکب‌ها ایرانی‌ها به سبک عراقی و عراقی‌ها به سبک ایرانی از زائران امام حسین(ع) پذیرایی خواهند کرد.
حجت الاسلام ارزانی تاکید کرد: براین باوریم که برپایی موکب های الاتحاد می‌‌توانند محل و ظرفیتی برای تقویت اتحاد میان دو ملت ایران و عراق شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به پذیرایی های متنوع از زائران سید الشهدا(ع) اظهار داشت: با وجود برنامه‌ریزی دقیق درصدد هستیم پذیرایی ما در موکب های الاتحاد متفاوت بوده و به شیوه روحی و معنوی در قالب سخنرانی مذهبی به سه زبان‌ فارسی، عربی و انگلیسی، برپایی غرفه‌های هنری، اجرای برنامه‌های ویژه برای کودکان و استفاده از روحانیون خبره در حوزه کودکان و تبلیغات بین‌المللی، برگزاری مسابقات مختلف ، توزیع بسته های فرهنگی پررنگ‌تر شود.
ارزانی با بیان اینکه اربعین حسینی یک فضای تربیتی و معنوی ویژه به شمار می رود، یادآورشد: سعی می کنیم در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت های موجود بصورت ویژه و بهینه استفاده شود.

** برگزاری جشنواره تصویر اربعین و جاماندگان اربعین
دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همچنین از همکاری خوب و گسترده این ستاد با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در زمینه های مختلف از جمله راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در قالب امضای تفاهم نامه همکاری خبرداد و اظهارداشت: این دو نهاد با همکاری یکدیگر جشنواره تصویر اربعین و جاماندگان اربعین را برگزار خواهند کرد.

** 40موکب از میدان امام حسین(ع) تاحرم عبدالعظیم(ع)
به گفته ارزانی در این جشنواره ابتدا دستاوردهای پیاده‌روی اربعین در قاب تاریخ ماندگار می شود و درمرحله بعدی همه کسانی که به هر دلیلی توفیق زیارت اربعین را پیدا نکرده اند با شرکت در پیاده‌روی روز اربعین از میدان امام حسین (ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از فیض و ثواب این زیارت بهره‌مند خواهند شد.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه با تشریح برنامه های متنوع این ستاد در روز اربعین در شهر تهران، از برپایی حدود40موکب در حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خبر دادو افزود: همچنین مساجدی که در این مسیر دارای کانون هستند، از سوگواران حسینی پذیرایی خواهند کرد.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و دبیر ویژه برنامه40سال با رسانه نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه‌های چهل سال با رسانه این فرهنگسرا یادآور شد: در عصری زندگی می‌کنیم که رسانه تمام زندگی مردم را احاطه کرده و چنانچه از این حوزه غفلت کنیم قافله را باخته‌ایم.
علی محمد اسماعیلی در سلسله نشست‌های40سال با رسانه تلاش داریم از اساتید این حوزه بهره برده و کسانی که که در عرصه رسانه فعالیت داشته‌اند تجربیات خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند چرا که امروز حدود300 شبکه فارسی زبان در کشور ما برای مردم قابل دریافت است و دشمنان تمام هم و غم خود را گذاشته‌اند که فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار بدهند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این نشست با تشریح برنامه ها و فعالیت این سازمان برای راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: امسال برای نخستین بار قرارگاه اربعین به صورت گسترده فعالیت می‌کند.
سعید اوحدی افزود: بزرگترین حماسه انسانی و مذهبی در عالم خلقت اربعین است و باید فعالیت فرهنگی و هنری ما نیز در شأن این مراسم باشد؛ بر همین اساس 15 سرفصل را با همکاری ستادها و ارگان‌های مختلف تدارک دیده‌ایم.
فراهنگ ** 1355** 1701

برچسب‌ها:

نظر شما