شناسهٔ خبر: 28920943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

وزیر نیرو: تعرفه تکلیفی برق بزودی اصلاح می‌شود/صرفه جویی ۲هزارمگاواتی مصرف

صاحب‌خبر -
وزیر نیرو گفت: نباید همه مسائل را پشت دیوار قیمت های تکلیفی برق پنهان کنیم اما در این حوزه به زودی شاهد اصلاحاتی خواهیم بود.
 
به گزارش مهر، رضا اردکانیان در سی و سومین کنفرانس بین المللی برق ایران با اشاره به اینکه قیمت کنونی تعرفه برق تکلیفی است، گفت: با در نظر گرفتن اینکه قیمت برق در کشور به صورت تکلیفی و با فاصله از قیمت حقیقی آن محاسبه می شود، توانستیم تا امروز تولید را مدیریت کنیم، به این ترتیب می توان گفت تابستان سال جاری صنعت برق یک کارنامه مثبت و قابل اعتنا دریافت کرد که مورد تقدیر مردم و نمایندگان مجلس قرار گرفت.
 
وی اظهارداشت: باید بین مراکز پژوهشی، دانشگاهی و تحقیقاتی و صنعت ارتباطی موثر، صحیح و منظم بیش از پیش شکل بگیرد و به نظر می رسد این دست از کنفرانس ها به طور سالانه بتوانند گام موثری در حوزه تقویت ارتباط بین بخش نخبگان کشور و بخش صنعتی و دولتی ایجاد کنند.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه در تابستانی که گذشت توانستیم ۲ هزار مگاوات از نیاز برقی را در پیک بار صرفه جویی کرده و در بخش تقاضا مدیریت ایجاد کنیم، اظهارداشت: انتظار داریم برای سال آینده علاوه بر بهره برداری از ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق، شاهد صرفه جویی و مدیریت مصرف ۳ هزار مگاواتی در بخش تقاضا باشیم، این در حالی است که به طور کلی اصلاح روند مصرف از اهم برنامه های وزارت نیرو است.
 
به گفته اردکانیان، نباید تمام مشکلات و ناکارآمدی ها را پشت دیوار قیمت تکلیفی تعرفه برق قرار داد و توجیه کرد اما درباره قیمت های تکلیفی تعرفه برق باید گفت به زودی گشایش هایی در این حوزه شاهد هستیم و ما باید جوابگوی قیمت تمام شده هم باشیم اما در وضعیت فعلی نباید نقش شیوه های مدیریتی در حوزه عرضه و تقاضا را دستکم گرفت.
 
وزیر نیرو تأکید کرد: در صنعت برق نیازمند مدیریت مصرف هستیم اما در همین حوزه نیز باید شیوه های تشویقی برای مصرف کنندگان وجود داشته باشد تا به این ترتیب بدمصرف ها به سبد خوش مصرف ها اضافه شوند. در بخش اجرا نیز دست اندرکاران و فعالان این حوزه نیازمند ساز و کارهای تشویقی و دلگرم کننده هستند.
 
وی گفت: طی هفته های گذشته جلسات متعددی با نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در نتیجه آن شاهد خروجی های مناسبی در بخش آب و برق بودیم و فردا نیز آخرین جزئیات وضعیت صنعت برق را در نشستی با مدیران این صنعت در میان می گذاریم.

برچسب‌ها:

نظر شما