شناسهٔ خبر: 28920657 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان:

عملیات نصب علمک و انشعاب گاز شهری در درگهان پایان یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت:عملیات نصب 3 هزار و 200 انشعاب و علمک اشتراکی برای 5 هزار و 373 خانوار ساکن در شهر درگهان و روستای هُلُر قشم پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پارسا پروین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش گازرسانی خانگی و تجاری، بخشی از شبکه گذاری شهر قشم انجام شده و شهر درگهان و روستای هلر این جزیره به شبکه گازرسانی به طول 100 کیلومتر متصل شده اند.
وی اعتبار طرح گازرسانی به شهر درگهان و روستای هلر را 240 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: اجرای شبکه روستای هلر هفته پیش به پایان رسیده و شرکت گاز هرمزگان در تلاش است گازرسانی به این روستا به زودی اجرایی شود.
اسفندماه 96 همزمان با سفر استانی رییس جمهوری به استان هرمزگان و اجرای عملیات گاز رسانی به 36 هزار خانوار شهری و روستایی این استان، طرح گاز رسانی به 5 هزار و 376 خانوار ساکن در شهر درگهان و روستای هلر قشم به طول 100کیلومتر با 3هزار و 200 انشعاب آغاز شد.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان، با استفاده از انشعاب خط 56 اینچ انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و اجرای خط انتقال 30 اینچ در خشکی و دریا، کمبود گاز قشم و صنایع تا سال 1400مطابق با طرح جامع گازرسانی استان هرمزگان تامین شده است.
پروین ادامه داد: به زودی پیمان سپاری این خط انتقال توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز در مدت یک سال و نیم اجرایی خواهد شد.
وی گفت: هم اکنون مجموع تولید گاز طبیعی در 2 پالایشگاه گورزین و هنگام 4 میلیون متر مکعب است.
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان ابراز داشت: به دلیل وجود صنایع پتروشیمی، کارخانجات شهرک صنعتی سوزا، نیروگاه آب و برق مپنا، نیروگاه قشم مولد، کارخانه سیمان قشم و کارخانجات مستقر در منطقه صنعتی کاوه، مصرف گاز طبیعی در این شهرستان روزانه به 25 میلیون متر مکعب خواهد رسید.
به گفته پروین برای تامین کسری گاز مورد نیاز به میران 21 میلیون متر مکعب، مجوز لازم از سوی شرکت ملی گاز توسط صادر شده است.
9887/2094

نظر شما