شناسهٔ خبر: 28920073 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

پوستر جشنواره فیلم مقاومت در اصفهان رونمایی شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، عصر روز گذشته مراسم رونمایی از پوستر بخش اصلی و بخش ویژه پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور پدر شهید محمدطاها اقدامی شهید حادثه تروریستی اهواز در حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: شهر و استان اصفهان هم در انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس پیشگام بوده است و بسیاری از عملیات‌های خاص دفاع مقدس با نقش‌آفرینی رزمندگان اصفهان اتفاق افتاده و انتخاب شهر اصفهان به عنوان میزبان مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به‌حق بود.

مهدی احمدی‌فر گفت: بسیار خرسندم که در این مراسم میزبان پدر شهید طاها اقدامی هستیم. البته از خانواده شهید محسن حججی نیز دعوت کرده بودیم که به دلیل سکونت در خارج از شهر اصفهان نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت را در شهر اصفهان برگزار کنیم.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز در این مراسم اظهار داشت: جشنواره فیلم مقاومت قدیمی‌ترین جشنواره حوزه انقلاب و دفاع مقدس است. نخستین دوره این جشنواره در سال 1362 در تهران برگزار شد و جشنواره فیلم مقاومت به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

محمد خزاعی ادامه داد: متبرک شدن پوستر جشنواره فیلم مقاومت به دست خانواده شهدا افتخاری برای دست‌اندرکاران آن است و مراسم رونمایی از این پوستر را هر سال در یک استان برگزار می‌کنیم.

برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آذرماه

وی تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با مشارکت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت از 5 تا 9 آذرماه امسال با حضور فیلم‌سازان داخلی و خارجی برگزار می‌شود. 900 اثر از 73 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و آثاری که شرایط لازم را داشته باشند، به بخش اصلی راه پیدا می‌کنند.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اضافه کرد: این جشنواره در 11 بخش رقابتی ملی و بین‌المللی و 9 بخش جنبی برگزار می‌شود. در بخش ملی آثار سینمایی، کوتاه و مستند به نمایش درمی‌آیند و بخش بین‌المللی نیز به آثار مستند و سینمایی اختصاص دارد.

خزاعی افزود: بخش ویژه جلوه‌گاه نور به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب برگزار می‌شود و به فیلم‌های حوزه انقلاب اسلامی اختصاص دارد. انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم نیز از دیگر بخش‌های جنبی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است.

وی گفت: بخش ویژه شهید عماد مغنیه که 10 سال پیش پایه‌گذاری شده است با حضور خانواده این شهید و با موضوع شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با تأکید بر توجه جدی به فیلم اولی‌ها ادامه داد: در بخش روایت نو به فیلم‌سازانی که تجربه نخست خود در حوزه انقلاب و دفاع مقدس را ارسال کرده‌اند جوایز ویژه‌ای اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ایران هراسی و اسلام هراسی جشنواره مقاومت به نقد و بررسی فیلم‌هایی می‌پردازیم که بر علیه اسلام و ایران در سال‌های اخیر در سینمای جهان ساخته شده است. همچنین برگزاری مناظره گفتمان فرهنگی انقلاب با دعوت از چهره‌های مطرح فرهنگی کشور را در دستور کار خود داریم.

خزاعی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های انتقال تجربه با حضور فیلم‌سازان شاخص کشور در طول پانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: تلاش داریم گلچینی از فیلم‌های سینمای ایران را در 2 کشور لبنان و سوریه در قالب برگزاری هفته‌های فیلم نمایش دهیم.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: آموزش فیلم‌سازان خارجی و منطقه در قالب کلاس‌های فشرده در طول جشنواره، از دیگر برنامه‌های ما است و در این راستا، فیلم‌سازان حوزه مقاومت و جریان ضد استعماری را به ایران دعوت کرده‌ایم. در سال‌های اخیر بیش از 270 فیلم‌ساز خارجی تربیت شده‌اند که با حمایت و سرمایه‌گذاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت تعدادی فیلم ساخته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت فیلم‌سازان سینمای مقاومت در جشنواره پانزدهم تصریح کرد: معرفی چهره مقاومت سال 2018 از دیگر برنامه‌های جشنواره است. در سال 2014 سید حسن نصرالله و در سال 2016 نیز رهبر جنبش امل لبنان به عنوان چهره مقاومت سال انتخاب شدند.

ساخت فیلم از زندگی شهید اقدامی و شهید شیروانیان

خزاعی بیان داشت: به خود می‌بالیم که می‌توانیم کوچک‌ترین اقدامی در جهت توسعه فرهنگ شهادت انجام دهیم. قرار است با کمک انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و حوزه هنری اصفهان 2 فیلم از زندگی شهید محمدطاها اقدامی و شهید شیروانیان اولین شهید مدافع حرم اصفهان ساخته شود.

در ادامه این مراسم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: شهدای مدافع حرم به فرموده رهبر انقلاب ره صد ساله را یک شبه پیمودند. شاید این شهیدان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دوران طفولیت را می‌گذراندند و امام خمینی (ره) را ندیده بودند، اما با بهره بردن از سیره شهدا و با بصیرت در جبهه دفاع از حرم اهل‌بیت حاضر شده و فراتر از جغرافیای کشور خود و مظلومانه و غریبانه از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند.

سردار مجتبی شیروانیان با بیان اینکه این هنرمندی را هنرمندان بزرگ می‌توانند به تصویر بکشند، ادامه داد: البته این شهیدان نیاز به تبلیغ ندارند، اما نسل جدید نیاز به شناخت آنها دارد و امیدوارم جشنواره فیلم مقاومت در این زمینه موفق باشد.

پدر شهید مدافع حرم شیروانیان گفت: امیدوارم بتوانیم حق شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم را ادا کنیم و شهید طاها اقدامی نیز از محضر اهل‌بیت (ع) و سیدالشهدا بهره‌مند باشد.

پدر شهید محمدطاها اقدامی نیز در مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: امیدوارم هدف این جشنواره که ایجاد روحیه مقاومت در ایران و خارج از ایران است تحقق یابد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در کار فرهنگی بسیار عقب هستیم، افزود: آل سعود با هزینه کردن دلارهای خود در روح و انگیزه جوانان ما اثر می‌گذارد و این موضوع اهمیت اقدامات فرهنگی نظیر آموزش فیلم‌سازان خارجی حوزه مقاومت را دوچندان می‌کند. 

اقدامی تصریح کرد: مردم و خانواده شهدا خسته نیستند و مقاوم هستند و زمانی که فرزند 4 ساله‌ام شهید شد فهمیدم که انگیزه و مقاومت من بیشتر شد. امیدوارم برخی مسئولان هم خسته نباشند و مقاومت داشته باشند.

 

نظر شما