شناسهٔ خبر: 28919897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2018

شکست تکراری در ثانیه های پایانی/گلیج و امامی در آستانه حذف شدن

منبع: ایسنا / منبع: فارس

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ برابر حریفی از اسلواکی شکست خورد و مجتبی گلیج دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان نیز در اولین مبارزه شکست خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مسابقات 2 وزن پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ظهر امروز در بوداپست مجارستان آغاز شده است و یونس امامی در 70 و مجتبی گلیج در 97 کیلوگرم آخرین آزادکاران کشورمان روی تشک رفته‌اند.

*شکست میلی متری امامی

در وزن 70 کیلوگرم، یونس امامی در دور اول با نتیجه 7 بر 7 مغلوب سالکازانوف از اسلوواکی شد تا برای ادماه کار منتظر حضور حریفش در فینال باشد. این نتیجه در حالی رقم خورد که امامی تا ثانیه های پایانی با نتیجه 7 بر 4 از حریفش پیش بود اما بعد از از دست دادن 2 امتیاز با وجود اتمام مسابقه با نتیجه 7 بر 6 مربیان حریف درخواست چلنج کردند که با قبول این درخواست یک امتیاز دیگر نیز به حریف تعلق گرفت و امامی بازنده شد تا باز هم همانند مسابقات این دوره شاهد ناکامی تکراری و ناتوانی در اداره کشتی در ثانیه های پایانی باشیم.

تقریبا تمام کشتی‌گیران مدعی این وزن نظیر جیمز گرین از آمریکا، گاژی ماگومدوف از روسیه و اختیار نوروزاُف از ازبکستان و مصطفی کایا از ترکیه در گروه امامی قرار دارند.

*شکست تمام عیار گلیج 

همچنین در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گُلیج در دور نخست به مصاف آلبوروف از آذربایجان رفت و با نتیجه 10 بر صفر مغلوب این کشتی گیر شد تا شکست تمام عیاری را تجربه کند. 

وی در فینال جام یاشاردوغو 10 بر صفر به این کشتی‌گیر باخته بود و بدین ترتیب برای دومین بار پیاپی این شکست همه جانبه را پذیرا باشد.

این کشتی‌گیر آذربایجانی در جام یاشاردوغو نیز موفق شده بود کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا را هم مغلوب کند.

آلبوروف در دور دوم به مصاف برنده مسابقه کره جنوبی و چین می‌رود. در گروه گلیج، عبدالرشید سعدالله یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه، ماگومد ابراگیموف از ازبکستان و اودیکادزه گرجستانی نیز حضور دارند و از این نفرات یک نفر فینالیست می‌شود.

در ۴ وزن اول ایران موفق به کسب 2 مدال برنز توسط حسن یزدانی و پرویز هادی شده است. امشب نیز عزت‌الله اکبری و علیرضا کریمی در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز روی تشک خواهند رفت.

به این ترتیب هیچ کدام از ۱۰ آزادکار ایران در این رقابت‌ها نتوانستند به فینال کشتی آزاد قهرمانی جهان برسند، این در حالی است که در دوره گذشته در پاریس هر چند ۷ آزادکار ایران حذف شدند اما حسن یزدانی به مدال طلای جهان رسید.

نظر شما