شناسهٔ خبر: 28919503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

واشنگتن یک گام دیگر عقب نشینی کرد

واشنگتن یک گام دیگر عقب نشینی کرد/شرط مهم آمریکا برای دادن معافیت مالیاتی به خریداران نفت ایران/منوچین: انتظار ندارم که صادرات نفت ایران در ماه نوامبر به صفر برسد/در 2 سال آینده فشار اقتصادی شدیدتری بر ایران وارد خواهد شد

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است: مشتریان نفتی ایران باید میزان خرید نفت از ایران را بیش از 20 درصدی که در سال‌های 2013 تا 2015 برای دریافت معافیت کاهش می‌دادند، کم کنند تا معافیت بگیرند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، استیو منوچین، وزیر خزانه‌ داری آمریکا در گفتگو با رویترز گفته است دریافت معافیت برای کشورهای وارد کننده نفت ایران از دوره اوباما سخت‌تر خواهد بود.

وی گفت مشتریان نفتی ایران باید میزان خرید نفت از ایران را بیش از 20 درصدی که در سال‌ های 2013 تا 2015 برای دریافت معافیت کاهش می‌ دادند، کم کنند.

منوچین تصریح کرد: «من انتظار دارم اگر معافیتی بدهیم، کاهش‌ ها بسیار چشمگیرتر خواهد بود.»

وی افزود: «قیمت نفت تا این زمان بالا رفته است، از اینرو من فکر می‌ کنم بازار نفت روند کاهش صادرات نفت ایران پیش‌ بینی کرده است. من معتقدم این اطلاعات هم اکنون تاثیر خود را بر قیمت نفت گذاشته است.»

اظهارات این مقام امریکا دو هفته پیش از اجرایی شدن دوباره تحریم‌ های نفتی ایران عنوان شده است.

منوچین اضافه کرد : «من انتظار ندارم که صادرات نفت ایران در ماه نوامبر به صفر برسد اما انتظار دارم در نهایت به صفر برود... تا اکنون، میزان بسیار چشمگیری صادرات نفت ایران کاهش یافته است.»

درحالی‌که ایران معتقد است می‌ تواند خسارات شدید اقتصادی از ناحیه تحریم‌ های آمریکا را از خود دفع کند اما منوچین با توجه به خروج کشورهای بزرگ از بازار ایران از ترس تحریم‌ های آمریکا، یک تاثیر چشمگیر بر اقتصاد ایران را پیش‌بینی کرد.

وی مدعی شد: «ما شاهد این تاثیرات بوده‌ ایم و پیش‌بینی من این است که به محض اجرای دوباره تحریم‌ها تاثیرات بیشتری ببینیم. در 2 سال آینده فشار اقتصادی شدیدتری بر ایران وارد خواهد شد.»

منوچین در مورد سوئیفت گفت وزارت خزانه‌ داری امریکا مذاکراتی با این نهاد مستقر در بلژیک انجام داده است تا دسترسی ایران به آن را قطع کند.

هرچند آمریکا از اکثریت آرا در هیئت مدیره سوئیفت برخوردار نیست اما دولت ترامپ می‌ تواند درصورتی که این نهاد دسترسی ایران را قطع نکند، جریمه‌ های برای سوئیفت در نظر بگیرد.

وی توضیح داد: «من می‌ توانم اطمینان دهم که هدف ما مطمئن شدن از عدم انجام تراکنش‌ های مورد از طریق سوئیفت یا هر مکانیزم دیگری است...هدف ما این است که مطمئن شویم تحریم‌ ها اجرایی می‌ شود.»

منوچین نتیجه مذاکرات با مدیران سوئیفت را اعلام نکرد.

این مقام آمریکایی گفت وزارت خزانه‌ داری آمریکا در اسرع وقت بانک‌ هایی که اجازه انجام تراکنش‌ های بشردوستانه با ایران را دارند، تعیین خواهد کرد.

وی افزود: «ما می‌ خواهیم نتیجه درست را به دست آوریم و که ان قطع دسترسی ایران است.»

نظر شما