شناسهٔ خبر: 28919473 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فعالیت «موکب‌های الاتحاد» کاملا مردمی است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه موکب‌های الاتحاد با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری و جوانان عراقی برپا شده‌اند، اظهار کرد: فعالیت این موکب‌ها کاملا مردمی است و وابسته به هیچ دستگاهی دولتی در عراق نیست.

صاحب‌خبر -

به کزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی با بیان اینکه موکب‌های الاتحاد با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نوجوانان و جوانان عراقی برپا شده‌اند، گفت: وظیفه ذاتی ما در این کانون‌ها، فعالیت در مساجد است اما به دلیل اینکه برخی از این کانون‌ها از سال‌ها پیش به صورت داوطلبانه در حوزه پیاده‌روی اربعین حسینی فعالیت می‌کردند ما امسال سعی کردیم از این ظرفیت برای خنثی کردن دسیسه دشمنان در جدایی انداختن میان ملت‌های ایران و عراق استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: فعالیت موکب‌های الاتحاد کاملا مردمی است و وابسته به هیچ دستگاهی دولتی در عراق نیست.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: در این موکب‌ها ایرانی‌ها به سبک عراقی و عراقی‌ها به سبک ایرانی از زوار حضرت سیدالشهدا (ع) پذیرایی می‌کنند و همین موضوع می‌تواند موجب تقویت اتحاد میان این دو ملت شود.

ارزانی افزود: با وجود برنامه‌ریزی دقیق برای پذیرایی از زائران حسینی، تلاش می‌داریم پذیرایی روحی و معنوی در قالب سخنرانی مذهبی به زبان‌های مختلف، برپایی غرفه‌های هنری، اجرای برنامه‌های ویژه برای کودکان و استفاده از روحانیون خبره در حوزه کودکان و تبلیغ بین‌المللی، پررنگ‌تر باشد.

وی با بیان اینکه ده موکب به صورت ویژه تحت عنوان موکب‌های الاتحاد راه‌اندازی شده‌اند، گفت: تعداد قابل توجهی موکب بنا به درخواست مدیران آنها به تعداد موکب‌های الاتحاد اضافه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اربعین حسینی یک فضای تربیتی و معنوی ویژه است، خاطرنشان کرد: تلاش ما در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده بهینه از این ظرفیت است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به همکاری خوب و گسترده این ستاد با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه‌های گوناگون از جمله راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی گفت: این دو نهاد با همکاری یکدیگر جشنواره تصویر اربعین و جاماندگان اربعین را برگزار می‌کنند تا اولا دستاوردهای پیاده‌روی اربعین در قاب تاریخ ماندگار شود و ثانیا همه کسانی که به هر دلیلی توفیق زیارت اربعین را پیدا نکردند با شرکت در پیاده‌روی روز اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از فیض و ثواب این زیارت بهره‌مند شوند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری، 20 تا 40 موکب در روز اربعین در حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برپا می‌کنند و همچنین مساجدی که در این مسیر دارای کانون هستند، از سوگواران حسینی پذیرایی خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما