شناسهٔ خبر: 28919214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سایت "میدل ایست آی" به نقل از منابع ترک مطرح کرد؛

افشاگری تازه درباره پرونده روزنامه‌نگار منتقد سعودی؛ بدن جمال خاشقجی به 15 قطعه تقسیم و بخش‎هایی از آن به ریاض منتقل شد

یک منبع آگاه گزارش داده که کیسه‌ها و چمدان‌های ماهر عبدالعزیز مطرب از طریق بخش ویژه یا وی آی پی عبور کرده و کنترل و چک نشده بودند. این بدان خاطر بوده که هواپیما پیش از آنکه زنگ‌های هشدار به صدا درآیند پرواز کرده بود. "میدل ایست ای" می‌نویسد منابع مطلع ترک گفته‌اند که بدن خاشقجی به 15 قطعه تقسیم شده بود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌ الملل- سایت "میدل ایست آی" به نقل از منابع آگاه امنیتی ترک نوشته است "ماهر عبدالعزیز مطرب" از طریق هواپیمایی خصوصی فرودگاه آتاتورک را در شب قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار سعودی به مقصد ریاض ترک کرده بود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این سایت در ادامه اشاره کرده است که تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند که مطرب در تاریخ 2 اکتبر، روز مرگ خاشقجی، استانبول را از طریق یک هواپیمای خصوصی در ساعت 18:20 دقیقه به وقت محلی ترک کرده است. این منبع آگاه گزارش داده که کیسه‌ها و چمدان‌های او از طریق بخش ویژه یا وی آی پی عبور کرده و کنترل و چک نشده بودند. این بدان خاطر بوده که هواپیما پیش از انکه زنگ‌های هشدار به صدا درآیند پرواز کرده بود. "میدل ایست ای" می‌نویسد منابع مطلع ترک گفته‌اند که بدن خاشقجی به 15 قطعه تقسیم شده بود. 


حضور "مطرب" محافظ شخصی محمد بن سلمان در تیم اعزامی برای ترور خاشقجی بیش از پیش‌گمانه زنی‌ها را تقویت کرده است که فرمان مستقیم قتل خاشقجی را شخص ولیعهد عربستان سعودی صادر کرده بود. 

منبع آگاه ترک گفته‌اند که سعودی‌ها به دنبال پیدا کردن راهی برای توضیح این موضوع هستند که چرا مطرب در میان 15 مردی بوده که روزنامه‌نگار سعودی را به قتل رسانده‌اند. مطرب یکی از هفت عضو اصلی تیم امنیتی محمد بن سلمان در تیم 15 نفره بوده است. 

این سایت هم چنین اشاره می‌کند که منابع ترک اطلاع داده‌اند که هفت دقیقه پیش از قتل، ماده کشنده مخدری به خاشقجی تزریق شده بود. این منابع اشاره کرده‌اند که به همین خاطر بود که متخصص پزشکی قانونی نیز در تیم اعزامی حضور داشته است.

نظر شما