شناسهٔ خبر: 28919194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مرزبانان زنده اند

بعد از اعلام اسامی و انتشار تصاویر مرزبانان ایرانی که از سوی گروه تروریستی موسوم به جیش‌‌العدل ربوده شده‌اند، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از تشکیل جلسه ویژه، برای بررسی موضوع بعد از اتمام بررسی اولیه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،


بامداد سه‌شنبه 24 مهرماه اخباری درباره ربوده شدن تعدادی از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی «میرجاوه» در منطقه صفر مرزی «لولکدان» منتشر شد. منطقه صفر مرزی «لولکدان» مربوط به بخش «ریگ ملک» شهرستان میرجاوه است که در 50 کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.


در حالی که ابتدا گفته شد افراد ربوده شده 14 نفر بودند، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمی بعد اعلام کرد که 11 نیروی بسیجی و هنگ مرزی در میرجاوه توسط تروریست‌هایی که در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند ربوده شده‌اند.

سردار عزیز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران نیز با بیان این که دشمنان هربار تلاش می‌کردند با درگیری، این برجک و پاسگاه را اشغال کنند و ناکام می‌شدند، از وارد کردن یک نیروی نفوذی خبر داد که با بیهوش کردن این افراد، زمینه ربایش آن‌ها را فراهم کرده است.

اکنون گروهک تروریستی جیش‌العدل مرزبانان ربوده شده را شامل نیروهای سپاه و ناجا اعلام و اسامی 12 نفر را منتشر کرده است.

طبق اعلام این گروهک، اسامی نیروی‌های یگان تکاور نیروی انتظامی، عباس عابدی، محمد معتمدی سده، پدرام موسوی، کیانوش بابایی فریدنی حیدری و مهرداد آبان و اسامی نیروهای سپاه پاسداران مجید نارویی، محمود هرمزی، رسول گمشادزهی، سعید ریگی، زبیر ریگی، بهروز ریگی و عبدالکریم ریگی بوده است.

**جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس
علیرضا رحیمی درباره اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکنون اقدام یا پیگیری خاصی در این باره انجام داده است یا نه، به ایرناپلاس می‌گوید: بررسی‌های اولیه در حال انجام و پیگیری‌هایی میان ایران و پاکستان در جریان است. کمیسیون امنیت نیز قطعاً به موضوع ورود خواهد کرد، اما منتظریم پیگیری‌های اولیه تکمیل شود تا ماجرا را در کمیسیون پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون جلسه ویژه‌ای مرتبط با این موضوع تشکیل شده است یا نه، تصریح می‌کند: تاکنون جلسه ویژه‌ای نداشتیم اما پیگیری‌های لازم از سوی رئیس کمیسیون و کمیته امنیت کمیسیون انجام گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت در ادامه تأکید می‌کند بعد از اتمام بررسی‌ها، کمیسیون امنیت قطعاً جلسه ویژه‌ای در این راستا برگزار خواهد کرد.

 

نظر شما