شناسهٔ خبر: 28919016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اضافه شدن رشته‌های جدید به ورزش جانبازان و معلولان

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در حاشیه برگزاری روز ملی پارالمپیک از اضافه شدن سه رشته ورزشی به ورزش جانبازان و معلولان خبر داد و گفت‌: برای توسعه و جایگاه بهتر ورزش جانبازان و معلولان در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک آینده سه رشته ورزش بولینگ، شمشیربازی و ورزش کوتاه قامتان به ورزش جانبازان و معلولان اضافه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، حمید علی عباس صمیمی در حاشیه مراسم برگزاری روز ملی پارالمپیک در جمع خبرنگاران درباره یازدهمین دوره روز ملی پارالمپیک، اظهار کرد: با برپایی این روز به دنبال این هستیم تا نشاط و خودباوری را در بین جامعه معلولان ایجاد کنیم و به آنها این را بگویم که با تمام محدودیت‌هایی که دارند می‌توانند توانمند باشند و کارهای بزرگی را انجام دهند  و در رشته‌های مختلف افتخارآفرینی کنند.

وی ادامه‌ داد: نتایج بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بسیار امیدوار کننده بود و  کار ما را برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ سخت کرد. تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم با برنامه‌ریزی که از هم اکنون داریم تیم‌های خود را در رشته‌های مختلف برای رویدادهای آینده آماده کنیم. ما در این دوره با ۱۳ رشته ورزشی حضور پیدا کردیم و با یک پله صعود به جایگاه بهتری نسبت به دوره قبل دست پیدا کردیم. بنابراین برای پارالمپیک ۲۰۲۰ برنامه‌ ویژه‌ ای خواهیم داشت و با افزایش تعداد رشته‌ها به دنبال ارتقای جایگاه خود خواهیم بود.

وی گفت‌: در این دوره از بازی‌های پارا آسیایی فوتبال پنج نفره و هفت نفره حضور نداشت. قطعا با حضور این دو رشته ما می‌توانستیم جایگاه بهتری را کسب کنیم.

صمیمی از جوان سازی تیم‌های ملی خبر داد و خاطر نشان کرد: این برنامه از پاراآسیایی جاکارتا آغاز شده است و با استعدادیابی و جوانسازی در تیم‌های مختلف به دنبال این هستیم که تیم جوانی را برای پارالمپیک پیش رو و همچنین بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ آماده کنیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان درباره بودجه فدراسیون برای برنامه‌های آینده، یادآور شد: از وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک بابت حمایت هایی که تا به امروز داشته‌اند تشکر می‌کنم، اما ورزش جانبازان و معلولان پر هزینه است و نیاز به حمایت‌های مالی بیشتری دارد. البته قانون برای ما منابعی را مشخص کرده است که امیدواریم بتوانیم از ردیف بودجه ۲۷ صدم درصد مالیات ارزش افزوده که برای توسعه ورزش همگانی دولت در نظر گرفته است ، اعتباری از این ردیف بودجه به جانبازان و معلولان اختصاص داده شود تا ما بتوانیم دیدارهای تدارکاتی هر چه‌ بیشتری را برای ورزشکاران خود در آینده برگزار کنیم.

وی همچنین به برگزاری یازدهمین دوره آیین گرامیداشت روز ملی پارالمپیک با حضور سه هزار ورزشکار معلول و دانش‌آموزان مدارس استثنایی در مجتمع میلاد نور اشاره کرد و گفت‌: با برپایی این مراسم سعی کردیم تا بار دیگر امید و خودباوری را در بین جامعه ورزش معلولان ایجاد کنیم تا به آنها این را بگویم که می‌توانند با تمام معلولیت‌هایی که دارند در عرصه های آسیایی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنند.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان همچنین با اشاره به اضافه شدن رشته‌های بولینگ، ورزش کوتاه قامتان و شمشیربازی به ورزش جانبازان و معلولان ، خاطر نشان کرد: در کنار اضافه کردن این رشته‌ها به دنبال توسعه تنیس روی میز ، بدمینتون ، شطرنج  و هستیم و همچنین نگاه ویژه‌ای در رشته دوومیدانی خواهیم داشت تا بتوانیم در رقابت‌های آینده حضور پر رنگ‌تری در این رشته‌ها داشته باشیم. همچنین طی رایزنی‌هایی که صورت گرفته است امیدواریم که فوتبال هفت نفره نیز که از بازی‌های پارالمپیک حذف شده است در ۲۰۲۴ این رشته به رشته‌های پارالمپیکی اضافه شود تا بتوانیم جایگاه بهتری را برای خود ترسیم کنیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در این مراسم با وجود این که کمیته ملی پارالمپیک از وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک برای شرکت در یازدهمین دوره روز ملی "پارالمپیک" دعوت به عمل آورده بود، اما نماینده از وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک در این مراسم حضور نداشتند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما