شناسهٔ خبر: 28918817 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجلاس جهانی گردشگری هویت ملی را تقویت می‌کند

همدان-ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان گفت: اجلاس جهانی گردشگری همایشی فراملی است و می‌تواند ارزش‌ها و توانمندی‌های کشور را معرفی و هویت ملی را تقویت می کند.

صاحب‌خبر -

اسکندر صیدایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای توسعه یک استان علاوه بر داشتن نگاه برنامه‌ای، نگاه آینده نگرانه، داشتن برنامه قوی و هماهنگی تیم مدیریتی، تعامل در سه سطح ملی، بین‌المللی و استانی ضروری است.
وی با بیان اینکه همدان در عرصه بین‌المللی می‌تواند تعامل خوبی در ابعاد مختلف به ویژه گردشگری داشته باشد، اظهار داشت: توانایی که این استان در تعدد و تنوع گردشگری، همدان را منحصر به فرد کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان اضافه کرد: استان همدان دارای تنوع و تعدد جاذبه هم در اکوتوریسم و هم در بعد معماری و شهرسازی است و در ابعاد انسانی، مردم شناسی و شیوه‌های معیشت و بوم گردی نیز جاذبه گردشگری زیادی دارد.
صیدایی با بیان اینکه تنوع و تعدد بالای جاذبه های گردشگری همدان بر ضرورت تعامل جهانی در این حوزه می افزاید، گفت: یکی از بهترین تعاملات گردشگری نشست‌های وابسته به سازمان جهانی جهانگردی است که طبق زمان‌بندی انجام می‌شود و آنها را برای برنامه‌ریزی بهتر آسوده خاطر می‌کند.
وی تاکید کرد: برای همدان برگزاری هر 2 اجلاس پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 و مجمع جهانی جهانگردی حائز اهمیت است و می‌تواند تعامل مجموعه های گردشگری کشورهای مختلف را با ایران و شهر همدان بالا ببرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان با بیان اینکه این استان با برنامه میزبانی این رویدادها را پذیرفته است، اضافه کرد: طرح های سرمایه‌گذاری همدان در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیرساختی و گردشگری مشخص است و بایستی از این اجلاس کمال استفاده را کرد تا منجر به انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف شود.
وی اظهار داشت: اینکه همدان میزبان رویدادی بین المللی است، خود مقوله مجزایی است که می‌تواند در معرفی همدان نقش بسزایی داشته باشد، اما این اجلاس یک اجلاس فراملی است و می‌تواند هویت، ارزش‌ها و توانمندی‌های کشور را نیز معرفی کند.
صیدایی گفت: این نوع اجلاس های بین المللی به دلیل اینکه به بستر رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی راه میابد، مدت‌ها می‌تواند فضای کشور را تحت تأثیر قرار داده و در شناخت نقاط مختلف کشور اثرگذار باشد.
وی یادآوری کرد: آثار برگزاری اجلاس همدان 2018 پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و تبلیغاتی که در 6 ماهه نخست سال انجام شد را در افزایش گردشگران این استان شاهد بودیم و امیدواریم در برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری نیز این مهم تحقق یابد.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری 21 تا 25 آبان با حضور نمایندگان 150 کشور در همدان برگزار می شود.
7523/2090

نظر شما