شناسهٔ خبر: 28918812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

سالانه ۵۵ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید می شود

بیرجند- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سالانه ۵۵ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال مدرسی صبح  دوشنبه همایش تقدیر از واحدی های تولیدی برتر خراسان جنوبی در حوزه صنابع  غذایی اظهار کرد:  در بحث امنیت غذایی گاه صحبت از کمیت می شود در حالی که کیفیت باید مد نظر قرار گیرد.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سرانه مصرف شیر کشور سیر نزولی داشته است.

مدرسی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ تن شیر در خراسان جنوبی تولید می شود، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در بحث تولید غذا مطرح است دو برابر بودن مصرف جهانی گوشت مرغ در کشور ما است.

وی افزود: در خراسان جنوبی سالانه ۵۵ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید می شود و در این زمینه جایگاه بسیار خوبی در کشور داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه صنایع غذایی باید به سمت کیفی شدن محصولات برویم.

کبری ناصری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پرشکی بیرجند نیز در این همایش اظهار کرد: غذا یک مسئله فرا بخشی است که دستگاه ها و نهادهای متعددی چون  دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، استانداری و بهزیستی و هلال احمر در آن دخیل هستند.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۶۸ مورد بازرسی از کارخانه های مرتبط با بحث سلامت، ۲۶۰ مورد نمونه برداری از کارخانه ها و کارگاه های موارد غذایی و ۱۸۲ مورد کشت با تعزیرات از واحدهای مرتبط با بحث سلامت داشته ایم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور  شد: تعداد کارخانجات مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی فعال در سطح استان را ۱۰۲ بوده و  ۷۵ مرکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح استان فعال است.

ناصری با اشاره به طرح PMS، یادآور شد: این طرح مخصوص ارزیابی محصولات بعد از عرضه در بازار است که تاکنون مجموع نمونه‌های ارزیابی شده ۶۴۸ مورد و برندهای ارزیابی شده ۱۷۵ مورد است.

نظر شما