شناسهٔ خبر: 28918804 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس مطرح کرد

احتمال ۳ شیفته شدن مدارس شهرستان قدس/ تشکیل ۲۰ کلاس در زیرزمین

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: اگر کلاس درس برای این شهرستان ساخته نشود، احتمال سه شیفته شدن مدارس شهرستان قدس وجود دارد‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، صادق محمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در مراسم افتتاح مدرسه خیّرساز دکتر رضا گل‌نراقی در این شهرستان اظهار کرد: ۶۲ هزار دانش‌آموز در یکی از پرمتراکم‌ترین شهرستان‌های کشور داریم و ۸۶ کلاس ابتدایی بالای ۴۰ دانش‌‌آموز داریم.

وی ادامه داد: در همین مدرسه قرار بود ۴۰۰ دانش‌آموز تحصیل کنند اما نزدیک به ۷۰۰ دانش‌آموز در این مدرسه ثبت‌نام کردند.

محمدی با بیان اینکه ۳۲ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی در این شهرستان تحصیل می‌کنند، افزود: 
با توجه به گرانی مسکن در تهران، با مهاجرت زیادی مواجه هستیم و هر سال در مجموع ۲ هزار نفر افزایش دانش‌‌آموز داریم که این تعداد دانش‌آموز حداقل ۴ مدرسه نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در برنامه اداره‌کل نوسازی مدارس پیش‌بینی کردند که تا سال ۱۴۰۱ به ما حدود ۴۰۰ کلاس درس بدهند که خواهش می‌کنم حتما هر سال به ما کلاس تخصیص داده شود وگرنه احتمال سه شیفته شدن مدارس شهرقدس هست؛ کما اینکه در گذشته این چنین بوده است‌. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: در همین مدت ۳ ماه که بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این شهرستان فعالیت می‌کنم با همکاری فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر، ۱۰ هزار مترمربع زمین به آموزش و پرورش تخصیص یافت که کارهای اداری آن انجام شد و نقشه‌های آن توسط نوسازی مدارس تهیه شده است و در دستور کار قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه ۲۰ کلاس در زیرزمین برگزار می‌شود، اظهار کرد: کلاس در زیرزمین، فضای مطلوبی برای تدریس نیست.

محمدی همچنین از دوشیفته بودن هنرستان‌های کاردانش خبر داد و گفت: هنرستان‌ها قانونا باید یک شیفت باشند اما علاقه‌مندی به تحصیل در رشته‌های فنی زیاد است‌.

انتهای پیام/

نظر شما