شناسهٔ خبر: 28918711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار «ائتلاف بزرگ ملی» افغانستان: آرایی که بصورت بیومتریک ثبت نشده‌اند باید باطل شود

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

شماری از احزاب سیاسی افغانستان تحت عنوان ائتلاف بزرگ ملی این کشور اعلام کردند که این ائتلاف آرای ثبت شده خارج از فناوری بیومتریک را هرگز نمی‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد ناطقی» از اعضای «ائتلاف بزرگ ملی» افغانستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این ائتلاف نتایج و آرای مراکز رای‌دهی که در آن از رای‌گیری با استفاده از دستگاه‌های بیومتریک انجام نشده را قبول نمی‌کند.

وی افزود: در مناطقی که از دستگاه بیومتریک استفاده شده است، تقلب صورت نگرفته و آرا نیز به‌طور تکراری ثبت نشده است، اما در برخی مراکز ضمن عدم استفاده از این دستگاه‌ها شواهدی مبنی بر ثبت تکراری آرا وجود دارد.

به گزارش «افق» ناطقی ادامه داد که با این شرایط نتایج و آرای مراکزی که بدون استفاده از دستگاه‌های بیومتریک به ثبت رسیدند برای احزاب قابل قبول نیست و مشکلات در روند انتخابات -یز اغلب «سازماندهی شده» بود.

انتخابات پارلمانی افغانستان روز گذشته پایان یافت و به گفته «گلاجان عبدالبدیع صیاد» رئیس کمیسیون انتخابات با وجود ناامنی و تهدیدات امنیتی گسترده بیش از 45 درصد از کل واجدین شرایط به پای صندوق‌های رأی رفتند.

صیاد همچنین تاکید کرد: آرایی که بر اثر مداخله افراد زورمند بدون استفاده از فناوری بیومتریک به ثبت رسیدند نیز باطل خواهند شد.

از سوی دیگر نیز «علیرضا روحانی» سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان نیز می‌گوید که تاکنون بیش از 5 هزار شکایت و تخلف انتخاباتی از سوی این کمیسیون ثبت شده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما