شناسهٔ خبر: 28918558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در انتظار یک تعامل سازنده؛

حل یک معضل بزرگ با تغییر کاربری ورزشگاه تختی/ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج را از خواب بیدار کنید+تصاویر

ورزشگاه تختی یاسوج راهکاری برای چندین مشکل است و می تواند با تغییر کاربری مناسب به یک محل مناسب برای ساخت پارکینگ و یا پایانه مسافربری درون شهری تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که در میان رشته کوه های زاگرس سر براورده است یکی از شهر های توریستی و گردشگری ایران به لحاظ آب هوای مطلوب ،همچنین داشتن طبیعتی منحصر به فرد بوده است.

 

یاسوج این روزها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند از جمله ترافیک شهری، نبود پارکینگ به تعداد مناسب و عدم وجود پایانه مسافربری متمرکز در مرکز شهر که با کمی قدرت چانه زنی و هم اندیشی می توان راهکارهیی برای آن پیدا کرد.

 

یکی از راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد و در صورت عملی شدن می تواند بخش مهمی از بی نظمی و شلوغی درون شهر را از بین برد، تغییر کاربری ورزشگاه تختی است که می تواند برای پارکینگ و یا حتی پایانه مسافربری درون شهری مورد استفاده قرار گیرد.

 

ورزشگاه تختی یاسوج که در سه راه بیمارستان  در مرکز شهر قرار دارد یکی از مکان های است که حاشیه های زیادی را با خود به همراه داشته و دارد.

 از مهمترین حواشی می توان به بحث و جدل  اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی ورزشگاه ( به علت اینکه زمین ورزشگاه تختی وقفی است) هم چنین اداره کل ورزش و جوانان بر روی اجاره ورزشگاه است، از سویی دیگر نبود پارکینگ مناسب باعث ایجاد ترافیک، شلوغی و بی نظمی می شود.

 وقتی به دقت به این مشکلات نگاه می کنیم مثلث اداره اوقاف،اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری را می توان یافت که این سه دستگاه می توانند با همکاری و هماهنگی با یکدیگر، این مشکل مهم را برطرف کنند.

 

 از یک سو اداره کل ورزش و جوانان با تحویل ورزشگاه تختی به اداره اوقاف، زمینه استفاده از ورزشگاه 15 هزار نفری و بدون استفاده آزادی یاسوج را فراهم نماید  از سویی دیگر اداره اوقاف ورزشگاه تختی را به شهرداری واگذار نماید تا شهرداری با تخریب آن و استفاده از زمین این ورزشگاه برای پایانه مسافربری درون شهری یا پارکینگ، بخش مهمی از ترافیک شهری همچنین بی نظمی در تاکسی های دورن شهری را سامان دهد.

 

جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد دو سال پیش در جمع خبرنگاران در حالی که شهردار یاسوج قول مساعدی مبنی بر اینکه یک ورزشگاه با همین استانداردها و مطابق بر همین شرایط در کنار ساحل احداث و به این اداره کل تحویل دهد ولی مسئولان ورزش و جوانان استان از پذیرش این پیشنهاد خودداری کرده و عملا مانع از انجام فعالیت‌های اوقاف نسبت به این موقوفه می‌شوند .

وی همچنین بیان کرده بود: به علت غصبی بودن این مکان اکنون انجام ورزش یا هرکار دیگری در این ورزشگاه از نظر شرعی جایز نبوده و حرام است.

 

در حالی که اداره اوقاف ورزشگاه تختی را غصبی می داند همچنین ورزشگاه پانزده هزار نفری آزادی یاسوج بدون استفاده مانده است اما با این حال اداره ورزش و جوانان از تحویل ورزشگاه تختی سر باز می زند .

وجود ورزشگاه پانزده هزار نفری آزادی یاسوج می توان دلایل اداره کل ورزش و جوانان استان مبنی بر نبود مکان مناسب و جایگزین ورزشگاه تختی را بر طرف  کند.

 
 

در همین خصوص مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری چهار فصل در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه تختی بیان کرد: نامه ای از طرف اداره اوقاف و امور خیریه در مورد پرداخت اجاره بهای استفاده از این مکان به اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال گردید  که هنوز جوابی برای ما ارسال نکرده اند.

 

حجت لاسلام جنتی پور همچنین در مورد اینکه اگر شهرداری بخواهد این مکان را تغییر  کاربرد دهد، بیان کرد: در این مورد باید مجوز گرفته شود، برای تغییر کاربری باید با اذن نماینده ولی فقیه در استان صورت پذیرد، زیرا موقوفات جزو شئونات نماینده ولی فقیه است و ولی فقیه از طرف رهبری منصوب می شود.

 

در حالی که ورزشگاه پانزده هزار نفری آزادی یاسوج چند سالی از افتتاحش می گذرد اما هنور بلا استفاده مانده است و تیم های فوتبال این شهر مسابقات خود در لیگ دسته سوم و سایر مسابقات را در ورزشگاه تختی برگزار می کنند.

از طرف دیگر شهرداری یاسوج نیاز به مکانی برای پایانه مسافربری درون شهری و همچنین پارکینگ دارد که با مشکل مکان مناسب رو به رو شده است.

 

بنابراین می توان با مدیرت صحیح و تعامل سازنده بین شهرداری یاسوج، اداره ورش و جوانان همچنین اداره اوقاف و امور خیر استان به عنوان صاحب مکان با تغییر کاربری مناسب ورزشگاه تختی یاسوج، استفاده بهتری از این مکان صورت گیرد.

 

 

با این کار  مسافران مناطق مختلف شهر یاسوج از سردرگمی نجات یابند،بخشی از ترافیک شهری که مربوط به تجمع تاکسی های در مرکز شهر می باشد برطرف گردد، همچنین اداره کل ورزش و جوانان از ورزشگاه پانزده هزار نفری بلا استفاده مانده خود بهر مند شود .

 

انتهای پیام/

 

نظر شما