شناسهٔ خبر: 28918436 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سرقت 500 میلیون دلاری «کبرای پنهان» از صرافی های ارز دیجیتالی جهان

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی مجله بیت کوین نشان می‌دهد که گروه لازارس که با عنوان کبرای پنهان نیز شناخته می‌شود، تحت لوای حمایت دولت کره شمالی به بزرگترین و فعال‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده حمله کرده و موفق شده‌اند که میلیون ها دلار به جیب بزنند.

صاحب‌خبر -

این گروه از هکرها پیشتر نیز مسئولیت حملات سایبری به وب‌سایت سونی، انتشار باج افزار واناکرای و برخی دیگر از شرکت‌های تجاری در کره جنوبی را برعهده گرفته و خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کرده بودند.

بنابراین تخمین زده می‌شود که گروه لازارس با توجه به کارنامه عملکرد خود، مسئول سرقت ۵۷۱ میلیون دلار ارز دیجیتالی از صرافی‌های فعال در جهان نیز باشد

تعداد زیادی از این صرافی‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتالی همچون YouBit ، Coinrail و Bithumb در کشور کره جنوبی واقع و مستقر شده‌اند و اعضای کمیسیون اطلاعات مجلس این کشور نیز دولت کره شمالی را به سرقت میلیون ها دلار از ارزهای دیجیتالی رمزپایه متهم کرده است.

به نظر می‌رسد هکرها با استفاده از روش هایی نظیر فیشینگ و همچنین انتشار بدافزارهای مخرب و آلوده توانسته‌اند به سرورهای این صرافی‌ها و مراکز فعال نفوذ یافته و مبالغ هنگفتی را از آن‌ها به سرقت ببرند.

گفتنی است در سال گذشته تنها ۲۶۶ میلیون دلار ارز دیجیتالی به سرقت رفته بود این در حالی است که این رقم در سال جاری به حدود یک میلیارد دلار رسیده و این عدد خود به تنهایی آغازی برای یک فاجعه در زمینه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری به شمار خواهد آمد.

/ایسنا

 

کلمات کلیدی

لازارس

کبرای پنهان

سرقت ارز دیجیتالی

نظر شما