شناسهٔ خبر: 28918359 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در سومین جشنواره بانوان کارآفرین مطرح شد

جای خالی مهارت در نظام آموزشی/ لزوم تعریف بسته‌های حمایت از زنان کارآفرین

شرکت‌کنندگان در سومین جشنواره بانوان کارآفرین با اشاره به نقش موثر زنان در رونق اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور بر لزوم تعریف بسته‌های حمایتی از زنان کارآفرین و همچنین مهارت‌آموزی به عنوان پیش‌نیاز توسعه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده و آینده پژوه ایرانی با حضور فعالان این حوزه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. 

رضا گرزین، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در سومین جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده و آینده پژوه ایرانی گفت: با وجود آنکه کسب مهارت در حوزه‌های مختلف به‌عنوان یک الگو در کشورهای توسعه‌یافته در حال اجرا است اما نظام آموزشی ایران، آموزش مهارت را از دستور کار خود خارج کرده است.

وی بابیان اینکه تفاوت اصلی کشورهای توسعه‌یافته با کشورهای درحال‌توسعه در آموزش است، گفت: توسعه برای ما زمانی معنا پیدا می‌کند که به‌سوی آموزش حرکت کنیم.

گرزین با اشاره به مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت، افزود: متأسفانه در جامعه امروز شاهد حضور جوانان کت‌شلواری تحصیل‌کرده‌ای هستیم که هیچ‌گونه مهارتی را کسب نکرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران مهارت‌آموزی را بهترین روش برای توسعه یک کشور برشمرد و افزود: در آینده انسان‌های موفق جایگزین شغل‌های موفق در کشور خواهند شد و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که ما ایرانیان به فرزندانمان آموزش را در تمام سطوح یاد بدهیم.

نقش زنان کارآفرین در پیشبرد اقتصاد

در این مراسم همچنین خانم غلامی، همسر شهید مدافع حرم حاج اسماعیل حیدری بااشاره به اینکه زنان کارآفرین در ایران همواره نقش مؤثری در پیشبرد اقتصاد کشور داشته‌اند، گفت: حاج اسماعیل حیدری همواره به این موضوع تأکید داشت که نقش زنان در پیشبرد اهداف تربیتی و خانوادگی جامعه و حتی اشتغال‌زایی بسیار مهم و حیاتی است.

وی همچنین به رشادت‌های شهدای مدافع حرم اشاره و تاکید کرد که آرامش امروز کشور مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان است.

لزوم تعریف بسته‌های حمایتی از زنان کارآفرین

در ادامه این همایش یک روزه، فریبا میراج، یک مدیر بیمه‌ای با اشاره به اینکه زنان ایرانی نسبت به سال‌های گذشته در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی موفق ظاهر شده‌اند، گفت: نقش استارت‌آپ‌ها در اشتغال‌زایی مولد انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا به‌ سوی کسب‌وکارهای مجازی درحرکت هستند، گفت: توسعه استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌ها به‌منظور کارآفرینی و اشتغال‌زایی در ایران باید از سوی دولت حمایت شود.

میراج با بیان اینکه زنان کارآفرین ایرانی در شرایط اقتصادی موجود با مشکلات متعددی دسته و پنجه نرم می‌کنند، گفت: دولت باید بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای حمایت از زنان کارآفرین در کشور تهیه کند.

وی اضافه کرد: در سیستم‌های دولتی شاهد مانع‌تراشی به منظور اشتغال‌زایی مولد از سوی زنان در کشور هستیم که این موانع می‌تواند آثار منفی را بر توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشد.

میراج همچنین تاکید کرد: استارت‌آپ‌های مجازی می‌توانند فصل جدیدی از کارآفرینی و اشتغال‌زایی را در کشور بازگشایی کنند اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که زیرساخت‌های لازم به‌منظور توسعه کسب‌وکارهای مجازی و استارتاپ‌ها در کشور مهیا نیست.

انتهای پیام/

نظر شما